مرکل: مردم باید محدودیت‌های مربوط به کرونا را رعایت کنند

صدراعظم آلمان از مردم این کشور خواست برای کنترل همه گیری کووید ۱۹ به محدودیت‌های وضع شده پایبند باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: رفتار ما و میزان رعایت شیوه نامه‌ها در هفته‌های آتی، کیفیت زمستان ما را به لحاظ کنترل ویروس کرونا شکل می‌دهد.

بر این اساس، مرکل در پیامی خطاب به مردم آلمان اعلام کرد: در آخرین پیام ویدئویی ام به شما گفتم با توجه به آمار فزاینده و رشد سریع شمار مبتلایان، چه مواردی واجد اهمیت است. یک هفته دیگر هم گذشت و شرایط این همه گیری وخیم‌تر شده است. هنوز محل‌هایی هستند که در آنجا آمار مبتلایان بسیار بالاست و دیگر کار از دنبال کردن تماس‌ها و ارتباطات فردی شهروندان از سوی ادارات (خانه های) بهداشت گذشته است.

وی تاکید کرد: باید تماس‌ها و ارتباطات مان را به حداقل برسانیم. چنانچه چنین رفتاری را انتخاب کنیم همه با هم می‌توانیم از عهده این چالش بزرگ برآییم. این همه گیری همواره با سرعت در حال گسترش است و به مراتب زودهنگام‌تر از آغاز شیوع خود که مربوط به بیش از شش ماه گذشته است، پیش می‌رود. آن تابستان آرام در مقایسه با الان گذشت و اکنون ماه‌های سخت و دشواری را پیش روی خود داریم.

مرکل افزود: اینکه در زمستان و همین طور کریسمس ما چه چیز‌هایی را باید انتظار داشته باشیم، مساله‌ای است که رفتار ما در روز‌ها و هفته‌های آتی، آن را تعیین می‌کند. چنانچه هریک از ما دیدار‌های خارج از خانواده خود را برای مدتی به حداقل برساند، می‌توان در متوقف کردن روند ابتلای بیشتر به موفقیت دست یافت و این روند را معکوس کرد.

صدر اعظم آلمان در پایان گفت: درخواست امروز من از شما نیز دقیقا این است. با افراد کمتری در خارج از خانه خود، دیدار داشته باشید. از شما درخواست می‌کنم از سفر‌ها و شرکت در جشن‌ها و مراسم غیرضروری اجتناب کنید و چنانچه برایتان مقدور است در منزل یا در محل سکونت تان بمانید! می‌دانم که این درخواست، راحت نیست و در واقع یک چشم پوشی و صرفنظر کردن سخت و طاقت فرساست. اما این درخواست، موقتی است و برای خودمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار