خودنمایی شیرینی پشت ویترین گرانی/ افزایش قیمت مواد اولیه متهم ردیف اول گرانی

مدتی است شاهد افزایش قیمت شیرینی در بازار بیرجند هستیم که دوباره به علت افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی ۳۵ درصد گران شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، تا قبل از کرونا بازار خوبی داشتند و بیشتر در اعیاد کار و بارشان سکه بود و در واحد صنفی شان رفت و آمد‌ های زیادی را شاهد بودیم، اما کرونا که آمد ضربه سنگینی بر کار و بارشان زد.

کرایه مغازه از یک سو، بازار بی رمق از سوی دیگر دست به دست هم داد تا صاحبان مشاغلی، چون قنادی‌ ها روز‌های سختی را سپری کنند.

یکی از قنادان بیرجندی با بیان اینکه همه مشکلاتمان از همان روز‌های آغازین کرونا آغاز شد، گفت: شیرینی‌ های زیادی برای خرید شب عید مردم آماده کرده بودیم تا در ایام نوروز کام مردم را شیرین کنیم، اما کرونا که از اواخر اسفند ماه آمد ضربه سنگینی به مشاغل قنادی وارد کرد.

او افزود: با وجود اینکه هزینه زیادی برای تولید شیرینی شب عید صرف شده بود، اما مقدار زیادی از محصول تولیدی بر روی دستمان ماند و فروش نرفت.

این مغازه دار بیرجندی بیان کرد: چند ماهی از کرونا که گذشت مردم با این شرایط زندگی کردن عادت کرده اند هر چند بساط عروسی‌ ها هم کمتر شد، اما به هر سختی که بود توانستیم دخل و خرج خود را مدیریت کنیم، اما این دوران هم تداوم نداشت چرا که یک ماهی است با افزایش قیمت و نایابی روغن کار شیرینی فروشان خیلی سخت شده است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از قنادان بیرجندی با گلایه از اینکه شرکت‌ های تولیدکننده روغن را مستقیم به تولیدکننده نمی‌ دهند و قنادان باید روغن مورد نیاز خود را بیشتر از دلالان خریداری کنند ادامه داد: در یک ماه پیش روغن را به قیمت ۱۳۵ هزار تومان برای پخت شیرینی خریداری می‌کردیم، اما حال قیمت همان روغن به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

او تصریح کرد: علاوه بر گرانی در بازار روغن، نایاب شدن آن هم بر مشکلاتمان افزوده است. حال با وجود این گرانی‌ ها قیمت شیرینی ۳۵ درصد افزایش یافته که صدای اعتراض مردم را درآورده است.

قناد بیرجندی اظهار کرد: اگر مردم کلاه خود را قاضی کنند به ما حق می‌ دهند در این اوضاع با وجود گرانی مواد اولیه از جمله تخم مرغ، آرد و روغن اگر افزایش قیمت نداشته باشیم نمی‌توانیم زندگی کنیم.

یکی از شهروندان بیرجندی نیز با گلایه از افزایش قیمت در بازار شیرینی گفت: از ابتدای سال تاکنون این دومین بار است که قیمت شیرینی افزایش پیدا کرده و با وجود روند افزایش قیمت مجبوریم مصرف شیرینی را کاهش دهیم.

او با بیان اینکه هرکالایی که در سطح بازار عرضه می‌ شود مشمول گرانی می‌شود، افزود: وقتی به فروشندگان می‌گوییم چرا این کالا گران شده پاسخ می‌دهند در بازار کدام کالا ارزان است که جنس ما ارزان باشد گویی گرانی‌ ها گوی سرعت و سبقت را از هم ربوده‌اند.

نیک افروز رئیس اتحادیه آبنیات، شیرینی و بستنی فروشان بیرجند نیز از افزایش قیمت ۳۵ درصدی در بازار شیرینی خبر داد و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی از جمله آرد، روغن، تخم مرغ و جعبه شیرینی دست به دست هم داده‌اند تا شاهد افزایش قیمت باشیم.

او افزود: کرونا ضربه زیادی به صنف قنادان در همان ابتدای شیوع کرونا وارد کرد و حال با گرانی مواد اولیه نمی‌توان بدون افزایش قیمت به کسب و کار ادامه داد.

نیک افروز در پاسخ به اینکه در چند ماه اخیر هم شاهد افزایش قیمت شیرینی بوده‌ ایم، گفت: افزایش قیمت شیرینی در چند ماه اخیر بر اساس اعلام نرخنامه مصوب بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.