‍ توجه به اشتغال و معیشت جوانان، باید سرلوحه امور قرار گیرد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ‍ توجه به اشتغال و معیشت جوانان، باید سرلوحه امور قرار گیرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت: بی تردید یکی از شرکای اجتماعی مجموعه وزارت ورزش و جوانان، شبکه توسعه اجتماعی بانک است، که الگوی موفقی در سالیان متمادی ایجاد کرده است.

او افزود: گواه صدق این موضوع توجه به جوانان کمتر برخوردار مناطق شهری و روستایی است که خود نشان از درایت و افق بلند این مجموعه به طرح‌های کار آفرینی جوانان دارد، که توانسته اند با ایجاد زنجیره مهارتی و دانش بنیان، بیشترین بازدهی را در جذب بهینه منابع و ایجاد شغل دنبال کنند.

عزیزی  اظهار کرد: امسال نیز با توجه به توسعه رشته‌های شغلی و تنوع آنان باعث شده است تا بسیاری از جوانان ما که علاقه‌مند به راه اندازی کسب و کار، کار آفرینی و جهش تولید هستند بتوانند از این ظرفیت ایجاد شده نهایت بهره را ببرند و با راه اندازی کسب و کار و ایجاد شغل، زمینه ازدواج و تشکیل خانواده را فراهم کنند.

 مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: امسال هم نگاه ما معطوف به جوانان کمتر برخوردار مناطق شهری، روستایی و مرزی خواهد بود که توسط کارگروه مشترک اداره کل ورزش و جوانان، طرح‌های آنان پایش، داوری و به ترتیب اولویت در نوبت دریافت وام قرار خواهند گرفت.

او با تاکید در تسریع پرداخت تسهیلات اشتغال زایی جوانان گفت: طرح‌هایی که توسط کارگروه شبکه توسعه اجتماعی احصاء می‌شود و در اختیار مجموعه اداره کل قرار می‌گیرد، پس از تایید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن تسهیلات آن‌ها پرداخت شود تا گذشت زمان و افزایش هزینه‌ها مانع از ایجاد کسب و کار جوانان نشود.


بیشتر بخوانید


عزیزی با اشاره به مبلغ اعتبار تخصیص یافته از سوی وزارت ورزش و جوانان به خراسان جنوبی تصریح کرد: مبلغ اعتبار اختصاص یافته به استان، حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد، که در قالب طرح‌های تولید پوشاک از جمله پوشاک ورزشی، لوازم ورزشی، دامپروری، تولید میوه جات، سبزیجات، گیاهان دارویی نان، شیرینی، پرورش طیور، ماکیان، بوم گردی فرآورده‌های گیاهی، فرآورده‌های لبنی، زراعت، هنر، مصنوعات، فرش دست باف، زنبور عسل، معماری، پرورش شتر، فرآورده‌های پروتئینی، پرورش آبزیان، نوغان داری، پرورش اسب، پرندگان زینتی، آبزیان زینتی، خدمات کشاورزی عمومی با پرداخت وام‌هایی به مبلغ ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان به طرح‌های تایید شده جوانان پرداخت می‌شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اعلام کرد: جوانانی که طرح اشتغال زایی و کارآفرینی دارند، می‌توانند با مراجعه به حوزه معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مراجعه کنند و نسبت به نام نویسی و ارائه طرح خود اقدام نمایند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار