۶ روز مانده تا انتخابات ۲۰۲۰؛

مشارکت بیش از ۷۰ میلیون آمریکایی در رای‌گیری انتخابات

در کمتر از یک هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بیش از ۷۰ میلیون نفر در رای‌گیری این دوره انتخابات مشارکت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، به فاصله ۶ روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، آمریکایی‌ها موفق به ثبت رکورد کم سابقه‌ای از نظر میزان مشارکت در رای گیری انتخاباتی شدند.

در حالی که روزشمار انتخابات آمریکا عدد ۶ را نشان می‌دهد، بیش از ۷۰ میلیون آمریکایی تا به امروز، ۲۸ اکتبر، رای خود را به صندوق انداخته اند. این میزان از مشارکت بیش از نیمی از مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ است.

در این حال وزنه انتخاباتی در افکار سنجی‌های عمومی کماکان به نفع جو بایدن دموکرات سنگینی می‌کند. آخرین نظرسنجی‌ها که در پنج ایالت مهم ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا، فلوریدا و کارولینای شمالی که از سوی موسسه Redfield & Wilton انجام شد، نشان می‌دهد که نامزد دموکرات‌ها کماکان با اختلاف از رئیس جمهوری فعلی آمریکا پیش است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نتایج نظرسنجی‌های مختلف منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا نشان می‌دهد نامزد دموکرات‌ها همچنان بیشترین محبوبیت را در بین رای‌دهندگان آمریکایی دارد. بر این اساس، در بیشتر نظرسنجی‌ها بایدن با اختلاف تقریبا ۱۰ امتیازی از ترامپ پیش است.

نظرسنجی‌های سال ۲۰۱۶ در فاصله زمانی یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری نیز همگی به نفع نامزد دموکرات وقت انتخابات یعنی هیلاری کلینتون بود، اما در نهایت دونالد ترامپ توانست به کاخ سفید راه یابد. در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا حدود ۱۳۰ میلیون آمریکایی رأی دادند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر (سیزدهم آبان) سال جاری میلادی به صورت پستی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار