آتش زدن پرچم فرانسه و تصاویر مکرون در کرانه باختری+ تصاویر

فلسطینیان کرانه باختری با سوزاندن پرچم فرانسه و تصاویر رئیس‌جمهور این کشور خشم خود را نسبت به اسلام‌ستیزی او ابراز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عربی ۲۱، فلسطینیان کرانه باختری با سوزاندن تصاویر رئیس جمهور فرانسه خشم و انزجار خود را نسبت به اسلام ستیزی و اهانت او به پیامبر اسلام (ص) اعلام کردند.

با تشدید اسلام ستیزی دولت فرانسه، گروهی از دانشجویان دانشگاه بیرزیت به همراه جمعی از سران فلسطینی در رام الله تجمعی اعتراضی برپا کردند. در این تجمع پرچم فرانسه به همراه تصاویری از امانوئل مکرون به آتش کشیده شد. تجمع کنندگان بنر‌های در ادای احترام به پیامبر اسلام (ص) در دست داشتند و علیه رئیس جمهور فرانسه شعار سر می‌دادند.

آتش زدن پرچم فرانسه و تصاویر مکرون در کرانه باختری+ تصاویر

آتش زدن پرچم فرانسه و تصاویر مکرون در کرانه باختری+ تصاویر

آتش زدن پرچم فرانسه و تصاویر مکرون در کرانه باختری+ تصاویرآتش زدن پرچم فرانسه و تصاویر مکرون در کرانه باختری+ تصاویر

سخنرانان این تظاهرات ضمن مردود دانستن اسلام ستیزی مکرون، خواستار توقف اهانت به پیامبر اسلام (ص) شدند. احمد مبارک، از رهبران حماس گفت: اهانت مکرون باید با خشم شدید همه مسلمانان و طرفداران آزادی در جهان پاسخ داده شود.

اوایل روز سه شنبه نیز جوانان فلسطینی تصاویر مکرون را مقابل یک مرکز فرانسوی در نوار غزه به آتش کشیدند. موج خشم و انزجار نسبت به اظهارات موهن رئیس جمهور فرانسه علیه پیامبر اسلام (ص) در سراسر جهان اسلام در حال گسترش است.

به دنبال قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد «اسلام گرا‌ها قصد نابودی فرانسه را دارند»؛ اظهاراتی که با واکنش‌های بسیار در سطح بین المللی همراه شد.

مکرون به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد. در پی این اظهارات امانوئل مکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
ایرانی هاهم طبق معمول خواااابند
آخرین اخبار