تظاهرات مردم بنگلادش و پاکستان علیه اهانت به پیامبر گرامی اسلام

هزاران نفر در بنگلادش در اعتراض به توهین به پیامبر اسلام به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، هزاران نفر در پایتخت بنگلادش امروز سه‌شنبه در اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر در پایتخت بنگلادش امروز، سه‌شنبه در اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام به خیابان‌ها آمدند.

بنا به گزارش‌ها، ده‌ها هزار نفر از مردم بنگلادش امروز در اعتراض به هتک حرمت مقامات و مطبوعات فرانسوی به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام در خیابان‌های داکا پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان خواستار تحریم کالا‌های فرانسوی شده و تصاویر رئیس‌جمهور را به همراه پرچم این کشور را به آتش کشیدند.
پلیس بنگلادش میزان تظاهرات کنندگان را بیش از ۴۰ هزار نفر تخمین زده است.

از سوی دیگر، نمایندگان مردمی در مجالس سنا و ملی پاکستان که همگام با جهان اسلام از دولت اسلام‌آباد خواستند تا ضمن کاهش روابط دیپلماتیک با پاریس، سفیر فرانسه را از این کشور اخراج کند.

بر اساس این گزارش، اقشار مختلف مردم پاکستان هتاکی به اسلام و اهانت به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفی (ص) را محکوم کرده و قرار است از امروز تا آخر هفته به ویژه روز جمعه در محکومیت اقدامات توهین‌آمیز نشریه فرانسوی و سخنان شرم‌آور رئیس جمهوری این کشور دست به تجمع و راهپیمایی بزنند.

این در حالی است که پس از واکنش‌های فوری رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور علیه سخنان امانوئل مکرون، مجالس سنا و ملی پاکستان نیز عصر روز گذشته به اتفاق آراء قطعنامه‌هایی علیه اسلام‌هراسی در اروپا به ویژه فرانسه و سرزنش اظهارات مکرون تصویب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار