جوابیه سازمان هواپیمایی کشور به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش چراغ خاموش نرخ بلیت حمل و نقل هوایی

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد طبق قانون پنج ساله ششم توسعه تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشور نیست.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با احترام پیرو انتشار مطلبی با عنوان (بلیت هواپیما چراغ خاموش گران شد/ افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ ها تنها در ۵ روز) مورخ ۳۰. ۷. ۹۹ خواهشمند است، دستور فرمایید جوابیه سازمان هواپیمایی کشوری به منظور تنویر افکار عمومی بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها در آن رسانه درج شود بر اساس قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه در خصوص آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی بار و مسافر و تاکید در قانون پنج ساله ششم توسعه تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشور نیست اما نظارت در فعالیت هواپیمایی کشور طبق مقررات مربوطه به منظور جلوگیری از وقوع مخاطرات و رقابت های مضر بین متصدیان حمل و نقل هوایی و حفظ مصالح عمومی بر عهده این سازمان است.


بیشتر بخوانید


احتراما پیرو انتشار مطلبی با عنوان بلیط هواپیما چراغ خاموش گران شد افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ ها تنها در ۵ روز مورخ ۳۰. ۷. ۹۹خواهشمند است دستور فرمایید جوابیه سازمان هواپیمایی کشوری به منظور تنویر افکار عمومی بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری ها در آن رسانه محترم درج شود بر اساس قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه در خصوص آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی بار و مسافر و تاکید در قانون پنج ساله ششم توسعه تعیین نرخ بلیط هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشور نیست اما نظارت در فعالیت هواپیمایی کشور طبق مقررات مربوطه به منظور جلوگیری از وقوع مخاطرات و رقابت های مضر بین متصدیان حمل و نقل هوایی و حفظ مصالح عمومی بر عهده این سازمان است.

قیمت گذاری و تعیین نرخ ارز بر ساس موقعیت بازار و حسب عرضه و تقاضا توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی صورت می‌گیرد و آخرین دامنه نرخی تعیین شده در شهریور ماه سال  ۹۸ انجام شده است. بر این اساس در ایام کاهش سفر و کم شدن مسافر و همچنین در ایام پیک سفر و افزایش مسافر، قیمت ها در محدوده تعیین شده کف و سقف اعلامی توسط انجمن ‌شرکت های هواپیمایی کاهش یا افزایش می یابد به گونه‌ای که در طول زمان کاهش مسافر متاثر از پاندومی کرونا شرکت های هواپیمایی قیمت ها را با حداقل نرخ به فروش رساند . به عنوان مثال در مسیر تهران کیش حداقل نرخ بلیت ۳ میلیون و ۷۸۶ هزار ریال و حداکثر ۹ میلیون و ۵۸ هزار ریال  و در مسیر تهران مشهد حداقل ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار و حداکثر ۷ میلیون و ۹۳ هزار ریال تعیین شده و در طول روزهای مورد اشاره از آن رسانه محترم هیچ گونه افزایش قیمت بلیت خارج از قوانین صورت نگرفته است و چنانچه خارج از دامنه نرخ اعلام شده مسافران بلیت تهیه کرده باشند مستندات خود را در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار داده تا با اقدامات لازم در جهت احقاق حق مسافران صورت گیرد.

لازم به ذکر است در پی افزایش بی رویه ارز با توجه به هزینه‌های بالای ارزی در شرکت‌های هواپیمایی و همچنین به دنبال ابلاغ دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا توسط سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر استفاده حداکثری از ۶۰ درصد از ظرفیت هواپیماها انجمن شرکت‌های هواپیمایی به منظور جلوگیری از زیان دهی بیشتر و ادامه فعالیت این شرکت ها مصوبه افزایش نرخ بلیت هواپیما ها را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرد که به دستور وزیر محترم راه و شهرسازی با ابلاغ سازمان هواپیمایی به کشوری به انجمن این افزایش نرخ لغو شد.

از آنجا که یکی از وظایف اصلی سازمان هواپیمایی کشوری حفظ و ارتقاء صنعت هوانوردی به منظور استفاده حداکثری مردم از این خدمات است و به منظور بررسی مشکلات شرکت‌های هواپیمایی جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نمایندگان محترم کمیسیون عمران مجلس و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی کشوری برگزار و مقرر شد پس از ارائه صورت های مالی شرکت های هواپیمایی در سال ۹۷، ۹۸ و ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ و تایید آن راهکارهایی برای ارائه تسهیلات و کمک به شرکت ها از طرف دولت و در صورت لزوم افزایش حداقلی قیمت اتخاذ شود ضمنا این جلسات در حال برگزاری است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

افزایش چراغ خاموش نرخ بلیط حمل و نقل هوایی

افزایش چراغ خاموش نرخ بلیط حمل و نقل هوایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار