تامین نیاز‌های اساسی مردم اولویت دستگاه‌های اجرایی است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت:تامین نیاز‌های غذایی مردم جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی استان است و باید زمینه مساعد برای افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده دام و طیور فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بدر شکوهی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت حساس سازی، همکاری و هم افزایی تمام دستگاه‌های دولتی برای صیانت از سرمایه‌های ملی گفت: کانون‌های پرخطری که می‌تواند موجب شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در واحد‌های پرورش طیور شود باید شناسایی شده و مداخله به موقع و موثر جهت صیانت از امنیت غذایی صورت گیرد.

او بر آمادگی دستگاه‌های مسوول و اتخاذ تدابیر لازم با بهره گیری از تجربیات گذشته و بسیج همه امکانات برای پیشگیری از شیوع این بیماری تأکید کرد.

اوافزود:با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، لازم است کمیته پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان در تمام شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل و با هماهنگی با ستاد استانی از هر گونه حادثه‌ای که می‌تواند به بروز خسارت جدی در فرایند تولید دام و طیور بینجامد جلوگیری شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین آگاه سازی کلیه دامداران و مرغداران توسط اتحادیه‌ها و عموم مردم نسبت به عوامل شیوع بیماری حاد پرندگان را از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه دانست و اعمال ضوابط قرنطینه و کنترل تردد خودرو‌های حمل طیور با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری را خواستار شد.

بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تولیدات طیور و تخم مرغ در استان ارایه کرد و بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از عواملی که می‌تواند بر روند تولید و تامین مواد غذایی شهروندان استان لطمه بزند تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار