معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

عامل رفع بیکاری در چهارمحال و بختیاری شکل‌گیری زنجیره تولید است

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شکل‌گیری زنجیره تولید مهمترین عامل رفع بیکاری چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الله میرزایی امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با امام جمعه شهرکرد با اشاره به ظرفیت‌های استان‌های کشور اظهار داشت: شکل گیری زنجیره تولید، مهمترین عامل و شاه کلید رفع بیکاری و محرومیت زدایی از استان چهارمحال و بختیاری است.

او با اشاره به مزیت‌های این استان در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، آب، تولید ماهی سردآبی و صنایع غذایی و فلزی افزود: این استان با وجود این ظرفیت‌ها، هنوز این استان‌های با نرخ بیکاری بالا در کشور است.


بیشتر بخوانید


میرزایی با اشاره به بررسی و ارزیابی وضعیت استان در دو روز گذشته اضافه کرد: در این استان سرمایه گذاری بخش عمومی و خصوصی نزدیک به صفر است که در مقایسه با سایر استان‌های که مزیت‌های این استان را ندارند، قابل قیاس نیست.

او، به ایجاد زنجیره قدرتمند صنایع غذایی، ایجاد صنایع پایین دستی فلز، ایجاد زنجیره فرآوری محصولات کشاورزی و باغی در استان به عنوان یک ظرفیت مغفول مانده اشاره کرد و گفت: در این استان با توجه به موقعیت آب و هوا و مناطق بکر گردشگری، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این وجود دارد که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

میرزایی اظهار داشت: پایین بودن روحیه کارآفرینی در این استان و تمایل به پشت میز نشینی از سوی نیرو‌های تحصیل کرده، یک مشکل در استان و حتی مناطق عشایرنشین کشور است که باید این تفکر کنار گذاشته شود.

او به شرایط اقتصادی، وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی در کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری برای ایجاد طرح‌های بزرگ اقتصادی و اشتغالزایی مشکل است و باید بنگاه‌های اقتصادی موجود را حفظ کرد.

غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به سفر‌های استانی و بررسی مشکلات و موانع موجود، گفت: در این سفر‌ها با حضور در مناطق مختلف، مشکلات و موانع موجود برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی احصاء و برای رفع آن‌ها با حضور مسئولان استانی و وزارتخانه‌ای و بانک‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

او همراهی و همکاری بیشتر بین مجموعه مدیران استانی از جمله مدیران فرهنگی و اقتصادی و سایر حوزه‌ها در راستای رفع محرومیت و بیکاری را بسیار مهم دانست.

اسماعیل لله‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز با اشاره به اینکه دغدغه اشتغال و وضعیت رونق تولید در کشور به عنوان یک ضرورت و اولویت است گفت: شش استان که بالاترین نرخ بیکاری و بیشترین محرومیت را دارند به صورت پایلوت انتخاب شده است تا به بررسی مشکلات این استان‌ها رسیدگی شود.

او افزود: در چهارمحال و بختیاری با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های طبیعی که وجود دارد، فرهنگ پیگیری برای اجرای طرح‌های مختلف و رفع محرومیت‌زدایی و یا اخذ یک برند خاص برای محصولات کشاورزی و تولیدی استان ضعیف است.

لله گانی اضافه کرد: در این استان با توجه به تولید بهترین نوع بادام، اما صنایع تبدیلی و بسته بندی و برندسازی این محصول وجود ندارد و و با توجه به نزدیک بودن به منابع آبی، بخش‌های از تولید این استان از بی‌آبی رنج می‌برد.

او، با اشاره به ظرفیت شرکت سرمایه گذاری «شستا» برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در سطح کشور گفت: این شرکت و زیر مجموعه که ظرفیت ۴۰ درصدی بورس کشور را دارد، یک شرکت کوچک در این استان ندارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.