کرونا فعالیت۶۳ درصد از مهد‌های کودک همدان را متوقف کرد

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: شیوع ویروس کرونا فعالیت۶۳ درصد از مهد‌های کودک این استان را به تعطیلی کشاند

کرونا فعالیت۶۳ درصد از مهد‌های کودک همدان را متوقف کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، زهره بختیاری، سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: با تعطیلی ۶۳ درصد از مهد‌های کودک استان همدان یک هزار نفر از کارکنان بیکار شدند.

او افزود: در حال حاضر ۱۱۰ مهد کودک با رعایت شیوه نامه های  بهداشتی در استان فعال هستند که البته با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه مهد‌های کودک از ۲۴ خرداد، پیرو مصوبه ۱۷ خرداد ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس جمهوری مجدد بازگشایی شد، افزود: براساس دستورالعمل ۱۲ بندی سازمان بهزیستی مقرر شد در نقاط سفید و زرد مهد‌های کودک با ۵۰ درصد ظرفیت و در مناطق قرمز با یک سوم ظرفیت فعال باشد.

بختیاری ادامه داد: محدودیت‌های ایجاد شده در استان‌های وضعیت قرمز مانند همدان، با اولویت مادران شاغل، تابع مقطع سنی کودک بوده که ظرفیت مجاز پذیرش شیرخوار تعداد یک سوم، کودک نوپا ۲ تا سه سال و ۳ تا ۶ سال نصف تعداد قبل است.

او با تاکید بر رعایت تمامی موارد شیوه نامه های بهداشتی از جمله ضدعفونی کامل مهدکودک و تجهیزات قبل از بازگشایی و در پایان هر روز، استفاده نکردن از فضا‌های بازی مشترک مانند تاب و سرسره، اضافه کرد: پرسنل مهدکودک با تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی‌کننده تجهیزات بهداشتی بر شستشوی صحیح دست کودکان نظارت دارند.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان از اولیا خواست در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا موضوع را به مهد اطلاع رسانی کنند و مهدکودک نیز از پذیرش نکردن کودک در زمانی که اقوام درجه یک کودک در دوران قرنطینه به سر می‌برند را در دستور کار دارد.

بختیاری، یکی از مشکلات اساسی مهد‌های کودک را در حوزه اقتصادی، استیجاری بودن ملک آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: مکان حدود ۹۰ درصد این مهد‌ها استیجاری و در شرایط فعلی پرداخت اجاره برای آن‌ها بسیار دشوار است و تعویق نام‌نویسی در مهر و نبود درآمد چرخه‌ای نامطلوب ایجاد کرده که باعث ضرر و زیان در همه ارکان می‌شود.

او در خصوص دریافت تسهیلات در سامانه مشاغل آسیب دیده اظهار داشت: با توجه به اینکه گرفتن تسهیلات متاثر از وضعیت بیمه‌ای و منوط به جذب نیروی کار بیشتر است، به دلیل نبودن بیمه کامل مهدها، تسهیلات کامل دریافت نکردند و بحث تسهیلات جوابگو نبوده است.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان افزود: مهد کودک تنها و استانداردترین نهاد اجتماعی است که بعد از نهاد خانواده، کودکان را برای زندگی آماده می‌کند.

بختیاری اظهارداشت: مشکل ما این است که عده‌ای مهد کودک را مانند بنگاه اقتصادی می‌بینند نه یک نهاد اجتماعی، زیرا پایه‌های شخصیت در ۶ سال نخست زندگی شکل می‌گیرد که مهم‌ترین سال‌های زندگی فرد است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار