مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

دنیا امسال، جشنواره موسیقی نواحی ایران را به صورت همزمان می‌بیند

علیزاده با اشاره به آغاز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران از شنبه در کرمان گفت: تمامی اجرا‌های هنرمندان به صورت همزمان از شبکه‌ها مجازی برای علاقه‌مندان در سراسر ایران و دنیا پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران از شنبه ۱۰ آبان در کرمان آغاز به کار می‌کند، گفت: تمامی اجرا‌های هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره به صورت همزمان از شبکه‌ها مجازی برای علاقه‌مندان در سراسر ایران و دنیا پخش می‌شود.

او در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره بیان کرد: تمام تلاش ستاد برگزار‌ی جشنواره در کرمان این است تا شرایط و شیوه نامه های بهداشتی در نهایت دقت و سختگیری اجرا و عملیاتی شود، به همین دلیل امسال در شهرستان‌های استان کرمان  اجرا نخواهیم داشت و اجرا‌های صحنه‌ای نیز بدون حضور مخاطبان برگزار می‌شود.

علیزاده در مورد آنلاین و آفلاین بودن جشنواره گفت: این جشنواره قرار است بیشتر به شکل آنلاین در فضای مجازی منتشر شود و بخشی از برنامه‌ها نیز به شکل آفلاین پخش می‌شود. ضمن این که برخلاف پارسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه ساز برگزار نخواهیم کرد؛ چرا که نمایشگاه باعث تجمع افراد و علاقه مندان می‌شود و قاعدتا مشکل ایجاد خواهد کرد.

او با اشاره به پخش برنامه‌های جشنواره از طریق فضای مجازی تصریح کرد: اجرا‌های آنلاین هنرمندان از طریق صفحات مجازی جشنواره موسیقی نواحی در آپارات و اینستاگرام پخش می‌شود و صفحه اینستاگرام انجمن موسیقی ایران نیز این برنامه‌ها را پخش خواهد کرد.

علیزاده بیان داشت: در طول برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، مستند‌هایی از زندگی و نوازندگی هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی در سراسر کشور تولید می‌شود که پس از جشنواره در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

او افزود: امسال برای جلوگیری از تداخل با اجراها، تصمیم گرفته شد، بخش پژوهش که هر سال همزمان با بخش اجرایی جشنواره برگزار می‌شد؛ پس از اتمام جشنواره با موضوع و محوریت دوبیتی‌خوانی برگزار شود.

دبیری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی به عهده احمد صدری است و اعضای شورای علمی این دوره از جشنواره را منصوره ثابت‌زاده، فواد توحیدی، هوشنگ جاوید، دامون شش‌بلوکی و محمدعلی مرآتی تشکیل می‌دهند.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با محوریت دوبیتی خوانی اقوام ایرانی از ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه در شهر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار