پیش بینی برداشت بیش از ۷ هزار تن انار از باغات سروآباد

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت:پیش بینی می‌شود امسال هفت هزار و ۲۰۰ تن انار از سطح باغات سروآباد تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسماعیل منوچهری مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: در این شهرستان ۴۴۲ هکتار باغ انار وجود دارد که ۴۰۰ هکتار آن بارور و ۴۲ هکتار غیربارور است که در سال‌های آینده به باروری می‌رسد.

او افزود: متوسط برداشت انار در هر هکتار از باغات شهرستان ۱۸ تن است و پیش بینی می‌شود امسال هفت هزار و ۲۰۰ تن انار تولید و روانه بازار مصرف شود.

منوچهری بیان کرد : بیشترین میزان برداشت در واحد هکتار در شهرستان ۳۶ تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: این شهرستان در استان کردستان از لحاظ سطح و میزان تولید رتبه اول را از هر ۲ لحاظ سطح زیر کشت و تولید انار به خود اختصاص داده است.

منوچهری به مهمترین ارقام انار اشاره کرد و گفت: ملس، رباب و ارقام بومی اورامان (یارالی یا که وه هه نار، هه جیحی (دانه سیا)، هه نار تشی (ترش)، هه نار شیرین (زودرس) از مهمترین ارقام انار تولید شده در باغات شهرستان سروآباد است.

او با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ خانوار مشغول برداشت انار و فروش این محصول هستند، تاکید کرد: بیشترین مساحت باغات انار و تمرکز این محصول در روستا‌های منطقه هورامان رودبار، گواز، بلبر، ژیوار، سلین و دلمرز است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت:بیشترین میزان مصرف انار در شهرستان به صورت تازه خوری و در بازار‌های داخلی و مابقی به صورت آب انار موسوم به رب انار است همچنین از پوست و تفاله آن در صنایع رنگرزی و دارویی نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.