شهرداری‌ها اقدامات لازم برای صدور پروانه موقت اقدام ملی را انجام دهند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با وجود اقدامات انجام شده در بخش ثبت نام متقاضیان، واگذاری زمین و تایید نقشه ها، هنوز یک پروانه موقت هم صادر نشده است.

ابراهیم مبارک قدم در جلسه با شهرداران شهر‌های هدف طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر امور شهری استاندار برگزار شد عنوان کرد: یکی از سیاست‌های دولت، اجرای طرح اقدام ملی مسکن است و در این راستا مراحل واگذاری کار به بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان کارگزار انجام شده است.

مبارک قدم افزود: همچنین طرح‌ها و نقشه‌ها به تایید کمیته معماری و شهرسازی رسیده و کارگزار می‌تواند برای دریافت پروانه موقت به شهرداری مربوطه مراجعه کند که در این راستا میان وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی هم تفاهم نامه‌ای امضا شده که به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

او اضافه کرد: با عنایت به این موارد مقرر شده که شهرداری‌ها پس از یک هفته پروانه موقت را صادر نماید و عوارض را طی دو سال تقسیط کرده و همچنین نسبت به تخفیف ۵۰ درصد هم اقدام کنند.

دبیر شورای مسکن گفت: این در حالی است که برخی شهرداری‌ها طلب نقشه‌های اجرایی می‌کنند که دست کم دو ماه زمان می‌برد و ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم زمان را برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از دست بدهیم.

مبارک قدم اضافه کرد: این طرح دولتی است و برای انجام آن و تحویل این واحد‌ها به متقاضیان نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه گفت:در استان قزوین مقرر است حدود ۵ هزار واحد را طی دو سال بسازیم و با اینکه فرایند انجام حدود ۲ هزار واحد آغاز شده، ولی متاسفانه هنوز حتی یک واحد پروانه موقت صادر نشده که این روند کار را دشوار کرده و باعث می‌شود نتوانیم تسهیلات پروژه را آزاد کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار