علمای شیعه و سنی بوشهر اهانت به پیامبر را محکوم کردند/ وحدت میان مسلمانان خنثی کننده توطئه دشمنان

علمای اسلامی استان بوشهر در نشست هم اندیشی علمای اسلام در تعمیق وحدت اسلامی و استکبار ستیزی، توهین به پیامبرگرامی اسلام و مقدسات دینی را محکوم کردند.

به گ زارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نشست هم اندیشی علمای اسلام در تعمیق وحدت اسلامی و استکبار ستیزی با حضور ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و تعدادی از علمای دینی استان، به میزبانی صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار شد.

در این نشست درباره  نقش علمای اسلام در تعمیق وحدت اسلامی و جلوگیری از بروز اختلافات مذهبی،  تأثیرات وحدت اسلامی در مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی، نقش وحدت اسلامی در مقابله با استکبار ستیزی و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، وظیفه علمای اسلام در دفاع از مظلومین و حمایت از قدس شریف، وحدت اسلامی از نگاه امامین انقلاب، محکوم کردن توهین رئیس جمهور کودک منش فرانسه به ساحت پیامبر گرامی اسلام و توطئه‌های استکبار جهانی در تقابل اسلام ناب محمدی و نقش وحدت و انسجام اسلامی در دفع نقشه‌های شوم آن‌ها، مباحثی مطرح شد.

وحدت، کلید رهایی بخش مسلمانان از توطئه‌های دشمنان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر در این نشست، وحدت را کلید رهایی بخش مسلمانان از توطئه‌های تفرقه انگیز دشمنان دانست و گفت: صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی با اسلام هراسی، تحریف، اسلام ستیزی و اهانت به مقدسات عجز و ناتوانی خود از روند رو به رشد و توسعه روز افزون اسلام در جهان را به نمایش گذاشته است.

سید حسین ناظر افزود: صدا و سیما تلاش می‌کند در مقابل جنگ رسانه‌ای استکبار و امپریالیسم خبری، یک دفاع مقدس رسانه‌ای جانانه و پیروزمندانه داشته باشد. صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز با برگزاری این نشست به دنبال آن است تا نقش علمای اسلام در وحدت اسلامی و استکبار ستیزی را ترویج دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر هم بیان کرد: در شرایط کنونی که کشور‌های اسلامی با مشکلاتی درگیر هستند، دشمن آرایش جنگی را درتقابل با جهان اسلام اتخاذ کرده است.

حجت الاسلام یمینی افزود: مسلمانان باید به این نکته توجه کنند که دشمنان با اصل اسلام مشکل دارند و کاری به شیعه و سنی ندارند و اتحاد و همدلی بین مسلمانان می‌تواند توطئه آن‌ها را خنثی کند.

 دشمن به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان است

حجت الاسلام سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه دشمن تمام وقت به دنبال ضربه زدن به اسلام است، عنوان کرد: همه در کنار هم دیگر باید با روشنگری و بصیرت افزایی برای مقابله با این تهاجم دشمن تلاش کنیم.

حجت الاسلام جمالی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر هم در این نشست با بیان اینکه تدبر در قرآن راه درست استکبارستیزی و مبارزه با ظلم را به ما می‌آموزد، گفت: دشمن برای ضربه زدن به اسلام همواره به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان است که با هوشیاری و وحدت بین مذاهب می‌توانیم این حیله را خنثی کنیم.

وحدت و برابری از ویژگی‌های برجسته پیامبر گرامی اسلام(ص)

همچنین رئیس شورای پاسخگویی به مسائل اهل سنت در استان بوشهر با بیان اینکه علمای اسلام باید در تعمیق وحدت در امت اسلامی نقش تاثیرگذار خود را ایفا کنند، بیان کرد: در این شرایط حساس، با پیروی از فتواها و بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب می‌توان وحدت بین امت اسلامی را تداوم بخشید.

شیخ خلیل افرا افزود: وحدت، اخوت، برابری و انسجام از ویژگی‌های برجسته پیامبر گرامی اسلام بود، که باید از آن‌ها الگو برداری کرد.

امام جمعه اهل سنت بوشهر نیز با بیان اینکه یکی از مهمترین سفارش‌های پیامبر اسلام و قرآن دعوت مردم به سوی اتحاد، وحدت و انسجام است، گفت: دشمن با تفرقه افکنی و دودستگی در تلاش است تا جهان اسلام را در تقابل با یکدیگر قرار دهد و بتواند عزت مسلمانان را از بین ببرد.

اتحاد شیعه و سنی در ایران الگویی برای جهان اسلام

شیخ اسماعیل بازدار ادامه داد: اگر بین قدس و مسجدالحرام بخواهیم جدایی بیندازیم هیچ چیزی از وحدت باقی نمی‌ماند و این درست نقشه‌ای است که دشمن به دنبال تحقق آن است.

او با انتقاد از عادی‌سازی روابط برخی کشور‌ها با رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: با صراحت بیان می‌کنیم که نمی‌توانیم هیچ گاه با استکبار جهانی کنار بیاییم.

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی هم با بیان اینکه وحدت و اتحاد شیعه و اهل تسنن در ایران می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد، بیان کرد: اهانت به پیامبر گرامی اسلام به بهانه آزادی بیان را به شدت محکوم و اعلام می‌کنیم شاید در مسائل فقهی اختلافی وجود داشته باشد، اما نسبت به پیامبر اسلام و مساله فلسطین و اهانت به اهل بیت در کنار هم هستیم و این خط قرمز ماست.

شیخ حمزه کردی افزود: در شرایط کنونی جهان اسلام نیاز به وحدت بیشتر بین جوامع اسلامی وجود دارد.

منظور از وحدت، حذف مذاهب نیست

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان بوشهر هم با تقدیر از ابتکار صدا و سیمای مرکز بوشهر برای برگزاری این نشست گفت: مفهوم و معنای وحدت در عمل باید برای مردم بیش از پیش روشن شود تا از سوء استفاده دشمن از تفرقه بین مسلمانان جلوگیری شود.

حجت الاسلام خدری تاکید کرد: منظور از وحدت، حذف مذاهب نیست بلکه در عین اختلاف نظر باید با حفظ وحدت در مقابل دشمنان دین اسلام ایستادگی کرد.

عضو شورای علمای اهل سنت استان بوشهر هم وحدت جهان اسلام و دولت‌های اسلامی را در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام، ستودنی دانست و گفت: اگر این وحدت تداوم داشته باشد و رو به فزونی گیرد برای مسلمانان در دنیا روحیه‌بخش خواهد بود

شیخ مصطفی شادمان تفرقه را سم مهلک دنیای اسلام دانست که باید با وحدت و یکپارچگی آن را خنثی کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.