مشکل تامین آرد در استان اصفهان نداریم

استاندار اصفهان گفت: در زمان حاضر مشکلی برای تامین آرد در استان اصفهان نداریم، متاسفانه برخی از معاندان نظام و شبکه‌های بیگانه به کمبود آرد و گندم اشاره می‌کنند که پایه و اساس ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در حاشیه چهل و نهمین جلسه راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در استانداری افزود: اکنون سیلو‌های استان پر است و مشکل تامین آرد نداریم از این رو از مردم می‌خواهم به سخنان معاندان گوش ندهند.

او اظهارداشت: در زمینه معیشت روزمره مردم دستور دادم تا کارگروه تنظیم بازار به صورت روزانه تشکیل شود، نباید با مسائل پیش پا افتاده مردم را نگران کنیم.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: مسائل مقطعی و جزیی که در کل کشور به وجود آمده طی روز‌های آینده برطرف و آرامش به مردم بازگردد.

او افزود: امروز مهم‌ترین مساله ما معیشت روزمره مردم است، باید با مدیریت جهادی و بسیجی دستگاه‌های مربوطه وارد میدان شوند.

رضایی با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی گفت: باید طرح‌ها و نوآوری‌های خلاقانه در جهت اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

او ادامه داد: علاوه بر آن باید طرح‌هایی ارائه شود تا میزان وابستگی به خارج کم شود به همین جهت طرح‌های متعددی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح بانک زمان خاطرنشان کرد: امتیاز زمان این است که به جای تبادل پول، زمان را خرید و فروش کنیم که مبنای این اقدام فرهنگی، ملی و اجتماعی است.

او اضافه کرد: مقرر شد به صورت خرید امتیاز زمان این اقدام را برای اولین بار در کشور راه اندازی کنیم که به زودی بحث بانک زمان برای شهروندان اصفهانی تشریح خواهم کرد.

رضایی با اشاره به طرح برند اصفهان اظهار کرد: متاسفانه برای این طرح مشکلاتی به وجود آمده از این رو تصمیم گرفتیم سه استان فارس و یزد و اصفهان را به عنوان مثلث طلایی گردشگری مطرح کنیم.

او ادامه داد: حدود ۱۸ مورد از طرح ۲۹ هکتاری گردشگری سمیرم در جلسه اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید، از این طرح به عنوان طرح ارزآور و ایجاد اشتغال در جنوب استان یاد می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح بازسازی و نوسازی ۸۰۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری اظهارکرد: در زمان حاضر هر دستگاه اتوبوس حدود پنج میلیارد تومان خریداری می‌شود که در این طرح با ۲۸۰ میلیون تومان اتوبوس به صورت کامل بازسازی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: تبدیل ۱۰ هزار موتورسیکلت فعلی به موتورسیکلت برقی از دیگر طرح‌هاست که با حل مسائل و مشکلات بین کارآفرینی امید و بانک مرکزی هزار دستگاه به صورت پایلوت توزیع شود.

رضایی ادامه داد: طرح تبدیل موتورسیکلت به موتورسیکلت برقی با هدف رفع آلودگی هوا اجرایی شده است، زیرا درصد بالایی از آلودگی شهر اصفهان مربوط به موتورسیکلت‌ها است.

او بیان کرد: همچنین شهرداری اصفهان ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت برای اجرای خط ۲ مترو دریافت کرده است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: برای راه اندازی قطار اصفهان- شاهین شهر، اصفهان- نجف آباد، اصفهان- خمینی شهر، اصفهان- فولادشهر و شهر جدید مجلسی مقرر شد کنسرسیومی بین شرکت‌های مربوطه و شهرداری اصفهان بر مبنای ماده ۱۰ قانون حمایت از سامانه حمل و نقل انجام شود.

چهل و نهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار اصفهان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری برگزار و مصوبه‌های جلسه قبل ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.