۱۹ درصد از مبتلایان کرونا در دشتستان، سالمند هستند

معاون شبکه بهداشت دشتستان گفت: با شیوع کووید ۱۹، گروه سنی سالمندان در معرض آسیب بیشتری قرار گرفته‌اند و بر اساس آمارها ۱۹ درصد از مبتلایان کرونا در این شهرستان، سالمند بوده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمدحسین دریسی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور، گروه سنی سالمندان در معرض آسیب بیشتری قرار گرفته‌اند و خود سالمندی به عنوان عامل خطر این بیماری محسوب شده است.

او افزود: تعداد سالمندان شهرستان دشتستان حدود ۲۴ هزار نفر است که از این تعداد از اول شیوع بیماری تاکنون، ۶۰۳ نفر به کووید -۱۹ مبتلا شده و ۱۴۶ نفر نیز فوت کرده‌اند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از سالمندان مبتلا به کرونا در شهرستان دارای بیماری زمینه‌ای مانند فشارخون و دیابت بوده‌اند که این بیماری‌ها می‌تواند زنگ خطری برای گروه سالمندان باشد و نیاز به مراقبت ویژه در دوران شیوع کرونا برای این گروه اهمیت ویژه‌ای دارد.


بیشتر بخوانید


دریسی با اشاره به اینکه مرحله سوم غربالگری کووید، ۱۶ هزار و ۳۱ سالمند با کمک مراقبین سلامت و بهورزان شهرستان انجام گرفته است، عنوان کرد: از این تعداد ۱۰۸ نفر به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده‌شدند، ۲۰۲ نفر نیازمند مراقبت در منزل بودند و ۱۲ هزار و ۲۳۱ نفر نیاز به غربالگری اعضای خانوار داشتند.

او توصیه کرد: برای کاهش احتمال ابتلای اعضای سالمند خانواده به کرونا، این افراد، تا حد امکان کمتر از خانه خارج شوند و وظیفه خرید و تهیه نیازها و امور روزمره خارج از منزل باید به فردی غیر از عضو سالمند سپرده شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: افرادی که با فضای خارج زیاد در ارتباط هستند، مانند افراد شاغل یا حتی کودکان بهتر است، همیشه با ماسک و حفظ فاصله اجتماعی (۱/۵ متر) به فرد سالمند نزدیک شوند و سطوحی را که فرد سالمند با آن در تماس است باید به صورت مرتب با مواد ضدعفونی‌کننده، ضدعفونی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.