ترامپ بار دیگر از رسانه‌ها انتقاد کرد

رئیس جمهور آمریکا از رسانه‌ها برای منتشر نشدن گزارشی در مورد رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری از رسانه‌هایی که گزارشی در مورد رکورد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ ارائه نکرده اند، انتقاد کرد.

او در این پیام نوشت: رسانه‌های جعلی از پرداختن به این واقعیت که تولید ناخالص داخلی ۳۳.۱ درصد برای سه ماهه سوم افزایش یافته است، خودداری می‌کنند، بهترین رقم در تاریخ کشور ما.

پیش از این، ترامپ ادعا کرده بود که پس از سقوط نرخ تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم تحت تأثیر محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی در سه ماه تا سپتامبر به اوج جدیدی برسد.

ترامپ در حالی چنین ادعایی کرده است که بنا به آمار منتشره از سوی دفتر بودجه آمریکا، میزان کسری بودجه این کشور در سال مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر با رشد بی سابقه ۲۱۸ درصد، رقم ۳.۱ تریلیون دلار را به ثبت رساند. این رقم دقیقا دو برابر کسری بودجه سال ۲۰۰۹ و در زمان رکود بزرگ اقتصادی آمریکا محسوب می‌شود. همچنین داده‌ها و آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که بدهی‌های آمریکا تا پایان امسال از کل تولید ناخالص داخلی این کشور بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار