شمار روز‌های آلوده اراک از دوهفته عبور کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت ناسالم هوای اراک همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شمار روز‌های ناسالم و آلوده در اراک به صورت مستمر از دوهفته عبور کرده و کیفیت هوای ناسالم همچنان ادامه خواهد داشت.

میرزائی افزود: در هفده روز اخیر غلظت و حجم ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون در اراک بالا بوده که به شدت برای سلامت دستگاه تنفس زیان‌بار است.

او اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌های جوی ادامه دارد و انتظارمی‌رود و تدابیر لازم برای جلوگیری از فعالیت‌هایی که منجر به افزایش آلاینده‌های هوا در اراک می‌شود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، کیفیت هوای این شهر در ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه دهم آبانماه ناسالم برای گروه‌های حساس است که بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۳۰ مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی بوده میباشد.

او ادامه داد: توصیه می‌شود تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان در این روز‌ها از حضور در فضای باز بپرهیزند و سایر مردم نیز به دلیل تاثیر زیاد آلودگی بر تشدید وضعیت کرونا، تنها برای امور ضروری از منازل خارج شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.