روایت رسانه های غربی از آشوب‌های پسا‌ انتخاباتی؛

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هر چه که باشد در آمریکا آشوب می‌شود

در آستانه پایان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، درگیری‌های خیابانی در این کشور آغاز شده و مردم این کشور خود را برای جنگی داخلی آماده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هر چه به روزهای پایان رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ۱۳ آبان نزدیک می‌شویم، ترس مردم این کشور از آشوب‌های احتمالی بعد از انتخابات  افزایش می‌یابد. به‌گفته بسیاری از کارشناسان سیاسی و اجتماعی  آمریکا در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان نتواند در انتخابات پیروز شود‌، آمریکا را به سمت جنگ داخلی خواهد کشاند.

دونالد ترامپ که خود را از هم‌کنون پیروز انتخابات می‌داند بار‌ها اعلام کرده که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از فاسد‌ترین انتخابات آمریکاست و در صورت شکست او، قطعا در انتخابات تقلب شده است. ترامپ حتی در مناظره اول خود با جو بایدن، نامزد دموکراتها  به طور غیر‌مستقیم از هوادارنش خواست تا در صورت شکست او، آماده شورش‌های خیابانی باشند.

بنابر نظرسنجی خبرگزاری آمریکایی «یو‌اس‌ای‌تودی» تقریبا از هر چهار آمریکایی، سه نفر نگران خشونت‌های احتمالی بعد از انتخابات آمریکا  هستند.

آشوب

شکستِ ترامپ باعث بروز آشوب می شود، یا پیروزی او؟

دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بار‌ها اعلام کرده است که انتخابات ۲۰۲۰ فاسد‌ترین انتخابات آمریکاست و فقط در صورتی شکست می‌خورد که در انتخابات تقلب شده باشد. او تهدید کرده است که اگر پیروز انتخابات نباشد، شهر‌های آمریکا را به آشوب خواهد کشید. همچنین ترامپ بارها گفته است که در صورت تقلب در انتخابات، کار را به دیوان عالی می‌کشد. او با نفوذ خود در دادگاه عالی می تواند در صورت شکست هم برنده انتخابات باشد.


بیشتر بخوانید


بسیاری از کارشناسان آمریکایی هم با استناد به همین اظهارات ترامپ، تاکید دارند که اگر او در انتخابات شکست بخورد از انتقال مسالمت آمیز قدرت خودداری می‌کند و آمریکا را به سمت جنگ داخلی می‌برد. اما سوال اینجاست که آیا با پیروزی دونالد ترامپ قائله آشوب در آمریکا خوابانده می شود؟

در فاصله یک روز مانده تا پایان زمان رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری، جو بایدنِ دموکرات در اغلب نظرسنجی‌ها از رقیب انتخاباتی خود یعنی دونالد ترامپ پیش افتاده است و بیش از نیمی از رای دهندگان پیروزی او را قطعی می‌دانند. با این حال ترامپ ممکن است برخلاف پیش‌بینی‌ها همانند سال ۲۰۱۶ با آرای مردمی کمتر و مجموع آرای الکترال بیشتر برنده انتخابات اعلام شود. در این شرایط، پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌ها و توقع ایجاد شده برای طرفداران بایدن می تواند در صورت شکست او، زمینه درگیری‌هایِ پساانتخاباتی را افزایش دهد.

از سوی دیگر اغلب رنگین پوستانی که در اعتراضات ضدنژادپرستی ساختاری در آمریکا شرکت می‌کنند از طرفداران جو بایدن دموکرات هستند و در صورت شکست او در انتخابات، دامنه این اعتراضات شعله ورتر خواهد شد.

در نقطه مقابل این اعتراضات ضد نژادپرستی،گارد ملی ترامپ و گروهای نژادپرست قرار دارند. ترامپ از زمان ورودش به کاخ سفید با تصمیم‌های خود به اختلافات نژادی در آمریکا دامن زده است. گروه های نژادپرست آمریکا در سایه چراغ سبز ترامپ در این ۴ سال بیش از پیش فعال شده‌اند و به نوعی پیاده نظام ترامپ در لشکرکشی‌های احتمالی پسا انتخاباتی می باشند.

درگیری‌های خیابانی بین طرفداران ترامپ و بایدن از دیروز اوج گرفته است و با توجه به این شرایط این احتمال وجود دارد که در این دوره از انتخابات آمریکا، هرکدام از دو نامزد که پیروز انتخابات باشند طرف مقابل وارد فاز درگیری‌های خیابانی خواهد شد.


آماده شدن مردم آمریکا برای خشونت‌های احتمالی پس از انتخابات 

با نزدیک شدن به روز پایان رای‌گیری در ۱۳ آبان، مردم آمریکا تحت تاثیر فضای متشنج اجتماعی و سیاسی این کشور به شکل دیوانه‌واری در حال خرید سلاح هستند تا در صورت بروز درگیری‌های شهری بتوانند از خود دفاع کنند.

آشوب

خرید سلاح توسط مردم آمریکا، در روزهای اخیر به‌قدری زیاد بوده که «فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت»  فروش اسلحه، مهمات و تجهیزات نظامی را متوقف کرده است. با این حال این شرکت اعلام کرده که مشتریان می‌توانند برای خرید اسلحه و مهمات درخواست دهند. «کری لاندبرگ» سخنگوی شرکت وال مارت گفته است: «ما ناآرامی‌هایی مشاهده کرده‌ایم و برای ایمنی همکاران و مشتریان خود، اسلحه و مهمات را از فهرست فروش خارج کرده‌ایم».

بنابر آمار‌ها بیش از  ۳۹۳ میلیون اسلحه در دست مردم آمریکاست و اگر آشوبی رخ دهد، ممکن است به درگیری‌های خونینی منجر شود.

آشوب

به گفته شبکه آمریکایی «اینساید ادیشن» برخی شرکت‌های خصوصی در آمریکا که تخصصشان ساخت پناهگاه برای شرایط اضطراری است، به مردم آمریکا پیشنهاد می‌دهند تا برای در امان ماندن از آشوب‌های احتمالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پناهگاه‌های آن‌ها بروند. در این خانه‌های امن انباری از مهمات و مواد غذایی برای مصرف چندین ماه، وجود دارد. البته این خانه‌های امن برای تمام اقشار مردم آمریکا نیست، تنها کسانی می‌توانند به این خانه‌ها بروند که توان پرداخت حق اشتراک هزار دلاری را داشته باشند.

آشوبآشوب

آشوب

به گفته رسانه‌های آمریکایی، میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور در حال خرید گسترده مواد غذایی و بهداشتی هستند. مردم آمریکا که تجربه بحران نبود مواد بهداشتی از جمله دستمال توالت در فروشگاه‌های این کشور را از سر گذرانده‌اند،  در حال خرید این اقلام و انبار کردن آنها در خانه‌های خود هستند.


آشوب

فروشگاه‌های آمریکا هم که در این روز‌ها با خسارت‌هایی همچون هجوم مردم و غارت اجناس مواجه هستند با نصب حفاظ تلاش دارند خسارت‌های ناشی از شورش‌های احتمالیِ بعد از انتخابات را به حداقل برسانند. تصاویر زیر مربوط به نصب حفاظ در یکی از فروشگاه‌ها شهر نیویورک است.

آشوب

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال آماده شدن برای مواجهه با هرگونه آشوب و ناآرامی‌های مدنی پس از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری است.

آمادگی وزارت امنیت داخلی آمریکا، شامل اعزام سریع نیرو توسط اداره مهاجرت و گمرک و حفاظت از مرز‌ها به شهر‌های درگیر برای مقابله با معترضان به نتایج انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) است. پیش از این سازمانهای اجرای قانون و مهاجرت آمریکا برای سرکوب اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در پورتلند، سیاتل و واشنگتن مورد استفاده قرار گرفته بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
چقد ما بدبختیم که تمام مردم دل به انتخابات امریکا خوش کردن..
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۳۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
میگن حقوق تامین اجتماعی این ماه اضاف میشه بیشتر میشه راسته؟لطفا خبرش بذار yjc جان
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۰۷:۰۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
آمریکا در حال اضمحلال و نابودی وسقوط . این باید اتفاق بیفتد ما با مردم آمریکا کاری نداری ولی این سردمداران آمریکایی چه جناباتی را در سراسر جهان که مرتکب نشدند حتی جنایت به مردم خودشان دست خدا بالای همه دست هاست میباید یک مرد دیوانه ای مثل‌ترامپ پیدا‌می شد که اوضاع آمریکا به این روز بیفتد تا دردی از آلام مردم ستمدیده جبران شودمگر خداوند بدون تقاص در این دنیا و آخرت بر سرشان نخواهد آورد مسلما خواهد آورد و آِآن موقع‌آن است انشا الله
-
ali
۰۵:۵۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
اب از اب تکان نخواهد خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
ان شا الله
آتیش جنگ دامنشونو بگیره
به امید جنگ در آمریکا✊
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
بالاخره اونام خس و خاشاک ،اختشاشگر،اراذل و اوباش دارن دیگه!!!ندارن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آمريكا بايد نابود بشه چه با جنگ داخلي و چه با جنگ خارجي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
خدا کنه اونجا هم اشوب بشه کم تو خاورمیانه خونریزی نکردن
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۱:۵۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ببینیم چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۴۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
بهترین گزینه برای ایران فروپاشی ایالات متحده امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ترامپ حتماانتخاب شده ۴سال دیگررییس جمهوراست واتفاقی هم نمی افتد۱۰۰در۱۰۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
شرمنده تم مثل اینکه کم اوردی . ترامپ ت داره شکست می خوره .
Iran (Islamic Republic of)
الف
۲۰:۱۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
اگر قرار باشه نفرین ما مستجاب بشه, چرا بجای نفرین و نابودی , دعای خیر نکنیم برای اصلاح ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
همین بد دلی ما ایرانیاست که هزار ساله تو بدبختی هستیم----فقط مرگ و نفرین و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
جنگ بشه یانشه توامریکا ایافسادازکشورماریشه کن میشه ایااوضاع مابهترمیشه ایااختلاف طبقاتی توکشورماازبین میره ایامابه راحتی میتونیم زندگیمون رااداره کنیم ایاصاحب خونه میشیم ایاماشین مفت میشه وصدتاایادیگه چرابه جای اینکه فکراصلاحات باشین فکرتون فقط شده توانریکاچه اتفاقی میفته
Singapore
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
فقط بگم چنان جنگی در امریکا ببینیند که نظیرش رو ندیده باشید و دهن همه از حیرت باز بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
الحمد لله دولت از فرصت استفاده کردو همه چیز گرون شد تا بعد از انتخابات یه بار دیگه با علت جدید گرون کنه؛یبارم شب یلدا و یبارم واسه شب عید گرون کنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۱۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
انشاالله انتقام خون سردار سلیمانی عزیز و همه شهدای این مملکت رو میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
شما غصه آمریکا نخور اون خودش میدونه چه‌کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
شما بفکر خودتون باشید که سهام دارهای بورس دارن زنجیر پاره میکنن تکلیف این بورس چیه خدایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
جوبایدن انتخاب شد و تمام شد.ترامپ برای همیشه به زباله دان تاریخ پرتاب شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ایالت متحده آمریکا در حال نزدیک شدن به تجزیه شدن است و 5 ایالت از بقیه ایالتها زودتر خودمختار و جدا میشوند که عبارتند از : پنسیلوانیا، ویسکانسین، میشیگان، جورجیا و فلوریدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
اسم استانهای خودمونو میدونی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آمریکا رو به افول است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
پرچم ایران بالاست
ترامپ و بایدن و اوباما هر سه کله پوک اند, مرگ بر امریکا و کله پوک های امریکا
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۱۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
دلار در آستانه سقوط آزاد . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آشوب؟! اونم تو آمریکا؟! اونم بخاطر انتخابات؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آرزوی نابودی ملت یا سرزمینی درست نیست.
آرزو می کنیم افکارشان اصلاح شود و هر چیزی تحت اراده خداوند امکان پذیر خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
کلامی شیرین تر از عسل---درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
بله اگه ملت آمریکا هم برای ایرانیان هم چنین آرزوی داشت فرمایش شما صحیح بود ولی متاسفانه سربازان امریکائی زاییده ملت امریکایند و دولتمردان امریکائی هم از همون ملتند . و آمریکا چه ملتش چه دولتش چه سرزمینش درست بشو نیست . آمریکائی ها با جنگ و خون ریزی درست شده اند و با جنگ و خون ریزی به توسعه و پیشرفت رسیده اند و این سیاست اونهاست . به امید خدا شاهد تجزیه این سرزمین نکبت و پلید و خونخوار باشیم . مطمئن باش افکار این ملت (آمریکائی ها) اصلاح بشو نیست که اگر قرار بود درست بشوند تا حالا حداقل یکبار ( یکسال - یک فصل یک ماه ) درست شده بودند . اینها تمام سالهای تاسیس شان تا حالا فقط در فکر جنگ افروزی و نابودی دیگران بوده اند . تاریخ آمریکا را مطالعه کنید لطفا . 80 جنگ و 10 کودتای نظامی در جهان و 800 پایگاه نظامی در نقاط جهان همه نشان می دهند این ملت درست بشو نیست . پس ان شاا... شاهد نابودی این سرزمین و تجزیه آیالات نامتحده آمریکا باشیم . و اون روز روز جشن ملی تمام مردم جهان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۴۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
تجزیه امریکا نزدیک است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
فعلا انتخاباتش برای روسای ما مهمتر از کارتن خوابای آمریکاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ان شاالله آمریکا نابود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۱۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
خدای من آیا می آید روزی که شاهد جنگ داخلی خونین در امریکا باشیم . تا شاید عقده تمامی سالهایی که امریکایی ها باعث و بانی جنگهای داخلی سوریه عراق و ... و سلاخی انسانهای بی گناه این کشورها در سایه آمریکا بوده ایم از دلمان باز شود . و ببینیم چطور خود آمریکائی ها به جان هم افتاده اند و شهرهاشون به آتش و نابودی کشیده شده باشد . و همانند اتحاد جماهیر شوروی - ایالات متحده آمریکا هم از هم بپاشد . ان شاا... که جهانی پس از آمریکا را شاهد باشیم . به حق خون تمامی میلیونها انسان بی گناهی که تا به امروز توسط آمریکا یا سیاست آمریکائی ها به خاک وخون کشیده شده اند . خدایا خودت کمک کن به فروپاشی این کشور کثیف و جنایتکار و خون آشام . شک ندارم که این اتفاق دیر یا زود به وقوع خواهد پیوست چرا که به گفته قران کریم آینده جهان از آن مستضعفان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
الان کشور خودمون زندگی در دست مستضعفانه یا پولدارا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
اگر آمریکا از بین بره آقازاده ها گرین کارتشون چی میشه---حیفه میدونی چقدر وطن فروشی کردن؛چقدر خون شهید هدر دادن تا اونو به دست آوردن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۱۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
آقا زاده ها احتمالا گرین کارتشون را ببرند اتحادیه اروپا . ولی از حرص خوردن شما مشخص است چقدر دلداده آمریکائی ها هستید که خدای ناکرده سیخی به کف پاشون وارد شنه و دردشون نیاد خیلی خیلی متاسفم برای امثال شماها که آمریکازدگی تون از نوع نوشتن تون مشخصه . غصه نخورید هنوز یه چند سال دیگه از عمر ننگین امریکا باقی ست و شما تو این چند سال فرصت کافی برای نوکری و سرسپردگی دارید . ولی بهتون توصیه می کنم خیلی روی آمریکازدگی تون سرمایه گذاری نکنید . شیخک های جنوب خلیج فارس هم هستند . اتحادیه اروپا تون هم هستند روی نوکری اونا هم فکری بکنید . ضمنا مطئنم الان جوابی که به من می دهید اینه من یا منفعتم تو چین است یا نونی از مسئولین دارم . آخه هر موقع علیه آمریکا مطلبی نوشتم تنها دوتا جواب دریافت کردم ( چینی هستم . نونم از برکت دولت است ) یعنی دیگه جوابی ندارید که بگید
آخرین اخبار