بومی سازی ۲۴۲ قطعه کاربردی در صنعت حفاری در نیمه نخست امسال

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از بومی سازی ۲۴۲ قطعه کاربردی در صنعت حفاری در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی عرشیان مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: در نتیجه هم افزایی میان متخصصان این شرکت و سازندگان ایرانی، در نیمه نخست امسال بومی سازی ۲۴۲ قطعه کاربردی در صنعت حفاری برای نخستین بار صورت گرفت.

او با بیان اینکه بومی سازی این قطعات موجب بیش از ۲۵ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی شد، افزود: از جمله این قطعات می‌توان به سنسور mud weight نمودارگیری، سیستم جکینگ الک لرزان، پولی‌های دکل، پلاک ولو، سمنت هد، باتری‌های mwd، shoe core catcher، oil cooler کمپرسور‌ها و باکس برقی uni poro اشاره کرد.

عرشیان اظهار داشت: در مدت مذکور در بخش پروژه‌های پژوهشی، ۶ قرارداد به ارزش ۸۵ میلیارد ریال میان این شرکت با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اجرایی و پروژه پژوهشی " مستندسازی و به اشتراک گذاری تجارب سازمان" با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: این پروژه با توسعه نرم افزار و نصب آن بر روی سرور‌های شرکت ملی حفاری ایران تاکنون وارد فاز عملیاتی شده و با مشارکت مدیریت خدمات ویژه حفاری (به عنوان پایلوت طرح) در حال آموزش نیرو‌ها با هدف نگهداشت دانش کسب شده در بخش‌های مختلف شرکت است.

او ادامه داد: در این مدت مراحل ساخت موتور درون چاهی دستگاه لوله مغزی سیار با همکاری اداره لوله مغزی سیار، ازسوی جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف به پایان رسید و هم اکنون انجام مراحل تست کارگاهی و میدانی این ابزار پیشرفته در مراحل اجرا قرار دارد.

عرشیان درخصوص پروژه پژوهشی " مجموعه اصول جامع طراحی- مهندسی حفاری ساخت چاه در ایران" که مدیریت امور مهندسی متقاضی آن بود، بیان داشت: این پروژه با مشارکت علمی دانشگاه صنعت نفت در دست اجرا است، ضمن اینکه از مجموع ۲۰ ماژول نرم افزار در این پروژه تاکنون ۹ ماژول در چارچوب‌های نرم افزاری طراحی و ساخته شده و با مشارکت همکاران در بخش‌های عملیاتی و فنی شرکت در حال پیگیری است.

او ثبت مالکیت فکری سامانه جامع نگهداری و تعمیر تحت عنوان " سام نت" به نام شرکت ملی حفاری ایران را از دیگر فعالیت پژوهشی شاخص برشمرد و گفت: این موضوع با همکاری امور حقوقی شرکت صورت گرفته است.

عرشیان اظهار کرد: حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در نیمه نخست امسال با وجود شرایط دانشگاه‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا پیگیری و ۴ پایان نامه شامل؛ یک مورد دکتری و ۳ مورد کارشناسی ارشد عقد قرارداد شده و در حال اجرا است و در همین مدت ۵ پایان نامه از مجموع پایان نامه‌هایی که پیش از این عقد قرار شده بود، به اتمام رسید.

او بررسی ۶ طرح نوآورانه ارائه شده از سوی کارکنان نوآور شرکت و انجام آزمایش‌های مختلف در آزمایشگاه این مدیریت را از شمار دیگر فعالیت‌های این مدیریت در نیمه نخست سال عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.