ساخت کولر بخار استارت بویلر فاز ۳ نیروگاه رامین اهواز

نیروگاه رامین ساخت کولر بخار استارت بویلر فاز ۳ را به طور کامل انجام داد.

 مصطفی ذبایح نـجف آبادی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تکیه بر توانمندی‌های کارکنان بویژه در عرصه فناوری و ساخت تجهیزات و حمایت از آن‌ها در صنعت نیروگاهی یکی از اهداف و رویکرد‌های نیروگاه رامین در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

اوافزود: طی سال‌های گذشته تاکنون نیز توانستیم با این رویکرد بخش عمده‌ای از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را در کارگاه‌های مستقر در نیروگاه تولید و یا بازسازی نمائیم.  

ذبایح نجف آبادی بیان داشت: ساخت کامل کولر بخار استارت بویلر فاز ۳ نیروگاه رامین نمونه بارزی از توانمندی و تجربه ارزشمند تلاشگران این مجموعه صنعتی بمنظور پایداری واحد‌های تولیدی و گام نهادن در مسیر خودکفایی است.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین تصریح کرد:کمترین هزینه ساخت وخرید این تجهیز در کارگاه‌های خارج از نیروگاه در حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است در صورتی که ساخت این تجهیز از سوی کارکنان کارگاه بازسازی و ساخت مبدل‌های حرارتی نیروگاه حدود یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال با احتساب هزینه‌های خرید و تهیه لوله‌های مورد نظر هـزینه داشته است که این رقم معادل یک پنجـم هزینه خرید این تجهیز بود.

هـادی لقمانیـان مسئول کارگاه بـازسـازی و ساخـت مبدل‌های حرارتی نیروگاه رامین نیز  در این خصوص گفت: کولر بخار استارت بویلـر وظیفه تولید آب مقطر از بخار ثانویه اواپراتور را به عهده دارد و یکی از عوامل موثر در کاهش میزان تولیدی آب مقطـر و سوختگی تیوب‌ها (Over Heat)، رسوب گذاری بیش از حد لوله‌ها، به دلیل تغییـر در رژیـم آب خنک کاری رودخانه کارون و تشکیل رسوب در مجاورت حرارت بالا در این تجهیز است.

او تصریح کرد: با توجه به نیاز و اهمیت تولید آب مقطـر و کاهش مدت زمان تعمیـراتی تجهیز و همچنین صرفه جویی اقتصادی و کاهش هزینه‌های ساخت در کارگاه‌های خارج از نیروگاه با همت و دانـش فنی پرسنل اداره نگهداری و تعمیرات مبدل‌های حرارتی اقدام به ساخت یک دستگاه کویل کولر بخار استارت بویلر نمودیم.

انتهای پیام/م

بومی سازی تجهیزات نیروگاه رامین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.