تولید برق در نیروگاه رامین از ۸۵۵ هزار مگاوات در ساعت گذشت

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: تولید برق در نیروگاه رامین در مهرماه امسال از ۸۵۵ هزار مگاوات در ساعت گذشت.

ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: این نیروگاه با بهره برداری اصولی و رفع چالش‌های فنی توانست تولید انرژی برق خود در مهرماه سال جاری را به ۸۸۵ هزار و ۳۸۱ مگاوات ساعت انرژی برق برساند که این میزان نسبت به تولید مهرماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او افزود: ساعت کارکرد واحد‌های نیروگاهی در مهرماه را ۳ هزار و ۳۶۱ ساعت اعلام نمود که این میزان نیز بیش از ۱۵درصد نسبت به مهرماه سال ۹۷ افزایش داشت.

محمدی با اشاره به کاهش ۳ خروج اضطراری واحد‌های نیروگاه در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، متوسط تولید لحظه‌ای واحد‌های نیروگاه در این ماه را ۲۶۳ مگاوات ساعت عنوان نمود که این میزان نیز از افزایش ۱۰ مگاواتی برخوردار بود.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز تصریح کرد: توان تولید راکتیو ۲۷ درصد و توان تولید اکتیو افزایش ۲۰ درصدی افزایش یافته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: مجموع تولید انرژی برق این نیروگاه در ۷ ماهه سال ۹۸ را ۶ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۱۷۴ مگاوات ساعت عنوان نمود که این میزان بیش از ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

ناصر محمدی با اشاره به انجام پروژه تعمیرات میاندوره‌ای واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ و تعمیرات تخصصی سایر واحد‌های نیروگاه طی ماه‌های اخیر، این میزان تولید را حاصل اقدامات تعمیراتی پیشگیرانه و بهره‌برداری اصولی توسط تلاشگران این نیروگاه عنوان نمود و ادامه داد: نیروگاه رامین اهواز بعنوان بزرگترین نیروگاه بخاری کشور، توانایی افزایش میزان تولید برق طی ماه‌های اخیر را نیز دارا بوده، اما بدلیل کاهش میزان مصرف انرژی برق در فصل پائیز و بنا به درخواست شبکه برق ایران میزان تولید خود را کنترل و در حد نرمال نگه داشتیم تا از این فرصت بدست آمده ضمن انجام عملیات‌های تعمیراتی از استهلاک واحد‌های نیروگاهی نیز جلوگیری نمائیم.

او اذعان داشت: تولید پایدار انرژی برق در طول سال مهم‌ترین هدف و رویکرد ما در این مجموعه است و در تابستان سال جاری نیز توانستیم با تکیه بر تجربه و همت تلاشگران این نیروگاه یکی از پرچالش‌ترین ایام سال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

محمدی اظهار امیدواری نمود با اجرای تعمیرات میاندوره‌ای و رفع محدودیت تولید سایر واحد‌ها، سطح آمادگی این نیروگاه را جهت تولید پایدار انرژی برق در تابستان سال آتی تقویت و ارتقاء دهیم.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و تقویت شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

افزایش تولید برق در نیروگاه رامین

برچسب ها: وزارت نیرو ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار