رئیس جمهور فرانسه: تصاویر کاریکاتوری، پروژه دولتی نیست

امانوئل مکرون با وجود حمایت قبلی از نشریه هتاک شارلی ابدو اعلام کرد انتشار تصاویر کاریکاتوری توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) برنامه‌ای از سوی دولت نیست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با وجود حمایت قبلی از نشریه هتاک شارلی ابدو در سخنانی مدعی شد انتشار کاریکاتور‌های اخیر علیه پیامبر اسلام، پروژه‌ای دولتی نیست.

امانوئل مکرون در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری الجزیره، گفت: متوجه احساسات مسلمانان در قبال تصاویر کاریکاتوری هستم.
او در ادامه این مصاحبه خود مدعی شد: تصاویر کاریکاتوری، پروژه‌ای دولتی نیست؛ بلکه از نشریات آزاد و مستقلی که وابسته به دولت نیستند، نشأت می‌گیرد.

او در ادمه ادعا‌های خود گفت: برخی افراد اسلام را تحریف می‌کنند و به نام دین، ادعای دفاع از آن را دارند.

مکرون در ادامه مصاحبه خود گفت: به نظر من منشأ این واکنش‌ها دروغ و تحریف سخنانم و این برداشت مردم بود که من این کاریکاتور‌ها را تأیید می‌کنم.

او در ادامه مدعی شد: آنچه به اسم اسلام انجام می‌شود آفتی برای مسلمانان در جهان است و ۸۰ درصد از قربانیان تروریسم از مسلمانان هستند.

گفتنی است طی روز‌های اخیر، نشریه شارلی ابدو اقدام به انتشار مجدد کاریکاتور‌های اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام کرد و بار دیگر مکرون هیچ واکنشی در محکوم کردن این اقدام نداشت. او حتی به دفاع از این نشریه پرداخته و مدعی شد که در مقابل آنچه «آزادی بیان» خوانده، حرکتی انجام نمی‌دهد..

این اظهارات گستاخانه رئیس جمهور فرانسه، بر آتش اعتراضات جهانی هرچه بیشتر دمیده و آن را شعله‌ور‌تر ساخت تا آنجا که بسیاری از مقامات و سران کشور‌های مختلف جهان را به واکنش واداشت. در این میان ترکیه از اظهارات مکرون درباره مصداق نادرست آزادی بیان، به خشم آمده و بار‌ها خطاب به او هشدار داده است که دست از بی‌ثبات سازی و ارعاب بردارد.

رئیس جمهور فرانسه نیز در پاسخ به انتقاد صریح اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، مدعی شد: فرانسه هرگز از اصول و ارزش‌های خود چشم‌پوشی نکرده و بر اتحاد قوی اروپا در پس موضع خود در مورد اسلام‌هراسی تاکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۵۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بیچاره از دردسر ها ناگهانی زیاد ترسیده اما مطمئن باشید این سرعتش رو کم کرده ولی کارشون رو ادامه میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
توهین به این واضحی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام. شاید پروژه دولت فرانسه نباشد، ولی حتماً حمایت دولت فرانسه را دارد و این حرف رئیس جمهور فرانسه، مصداق"عذر بدتر از گناه"است.
آخرین اخبار