مراسم ۱۳ آبان در اصفهان نمادین و بدون راهپیمایی برگزار می‌شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار در اصفهان به شکل اجتماع نمادین و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و بدون راهپیمایی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدعلی احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان امروز در جمع خبرنگاران افزود:اصل بر تعطیلی ناپذیری مناسبت‌ها و ایام الله است و همه برای بزرگداشت این مناسبت‌ها و سلامت محور بودن آن‌ها وظیفه داریم.

او ادامه داد: مکاتبات و پیش بینی‌های لازم برای برای برگزاری مراسم ۱۳ آبان با مسوولان استان و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است و اصل بر این است که این مراسم به‌صورت اجتماع نمادین غیر متراکم و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سراسر کشور بجز شهرستان‌هایی که شرایط حاد دارند برگزار شود.

او اضافه کرد: فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری و مراسم نمادین در اصفهان امسال جایگزین راهپیمایی خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: مراسم غیر متراکم نمادین ۱۳ آبان در اصفهان ساعت ۱۵ همراه با سه هدف برپایی جشن موالید بزرگ این روز، بزرگداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار و محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر (ص) در میدان امام علی (ع) برگزار خواهد شد.

او اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده جمعیت بسیار محدودی از اقشار مردم بویژه دانش آموزان با چیدن صندلی برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و الزام به داشتن ماسک در میدان امام علی (ع) اجتماع خواهند کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی، کار تب سنجی، محافظت و مراقبت اصول بهداشتی را در ورودی میدان انجام خواهند داد و رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از متراکم شدن جمعیت توسط گروه‌های انتظاماتی انجام خواهد شد.

به گفته او بر اساس هماهنگی انجام شده با اتوبوسرانی و مترو، نقل و انتقال شهروندان اصفهانی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

احمدی ادامه داد: تجلیل از مدافعان سلامت و افراد شاخص این حوزه و خانواده شهدای مدافع سلامت نیز در این مراسم انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مختصر و محدود در سطح استان اصفهان پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: مراسم ۱۳ آبان در فضای باز و با فاصله اجتماعی و زمان محدود برگزار خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: آسمان اصفهان ساعت ۲۰ همزمان با شب ۱۳ آبان نورافشانی خواهد شد.

او با بیان اینکه فعالیت‌های هنری سیار در سطح استان برنامه ریزی شده‌است، افزود: ۷۲ گروه هنری و سرود در سطح شهر اصفهان و سایر شهرستان‌ها برنامه‌های سرود و هنری را در محله‌های مختلف برگزار خواهند کرد.

احمدی ادامه داد: اقداماتی متناسب با شرایط کرونایی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری پیش بینی شده است و سیر نمایشگاهی "چرا مرگ بر آمریکا" در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: توجه به کمک‌های مومنانه توسط مجموعه خیران و سازمان‌های متولی بعنوان یکی از اهداف برگزاری مراسم روز ۱۳ آبان تعیین شده و اجرا خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به ۲۵ آبان (روز حماسه و ایثار اصفهان) تصریح کرد: ۲۵ آبان بعنوان شاخص‌ترین روزیست که نشان از استکبار ستیزی، مقاومت، ایثارگری و پیشتازی اصفهانی‌ها در دفاع از انقلاب و دفاع مقدس دارد.

او گفت: ۳۷۰ شهید در این روز بر روی دستان مردم اصفهان تشییع و فردای آن روز هم اعزام به جبهه انجام شد.

احمدی اظهار داشت: پویش نصب عکس شهدا همزمان با روز ۲۵ آبان در محله‌ها، خیابان‌ها، مغازه‌ها و خودرو‌ها انجام خواهد شد تا جامعه ما بیشتر معطر به عطر شهدا شود.

او با بیان اینکه برپایی این پویش نشان دهنده تعهد، ایمان و ولایتمداری مردم اصفهان در شرایط کروناست گفت: همانطور که مردم اصفهان در تشییع شهدا و کمک رسانی به جبهه‌ها سهیم بودند امروز هم با برپایی این پویش در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگداشت روز حماسه و ایثار اصفهان سهیم خواهند بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.