فاز نخست خط انتقال آب سیراف-جم تا پایان امسال عملیاتی می‌شود

استاندار بوشهر گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای تا پایان امسال فاز نخست خط انتقال آب سیراف -جم وارد مدار می‌شود و آب آشامیدنی در اختیار مردم شهر‌ها و روستا‌های جم و مجموعه نفت در این شهرستان قرار می‌گیرد.

فاز نخست خط انتقال آب سیراف-جم تا پایان امسال عملیاتی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر ظهر امروز در نشست با مدیرعامل شرکت آبفای کشور و معاون وزیر نفت در بررسی روند اجرای طرح آبرسانی به شهرستان جم، با اشاره به اجرای طرح خط انتقال آب سیراف به جم بیان کرد: در این بازدید قرار شد فاز نخست طرح آب شیرین کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم تا پایان امسال وارد مدار شود.

او با اشاره به اجرای طرح برقرسانی برای تسریع در تکمیل طرح آب شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی عنوان : در این راستا برای اجرای طرح خط انتقال برق به طول ۵.۵ تا ۶ کیلومتر از طریق فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ گازپارس‌جنوبی تفاهم و موافقت شد که پیمانکار آن را در اولویت قرار دهد.

استاندار بوشهر، با تاکید بر اجرایی شدن طرح خط انتقال برق برای تسریع در بهره‌برداری از آب شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف جم گفت: در این راستا مقرر شد قرارگاه خاتم‌الانبیا ۳ بخش این طرح را ۲ تا ۳ هفته آینده انجام دهد.

گراوند با بیان اینکه در این طرح حدود ۳۵ سافت‌استارتر طراحی شده است افزود: قرار شد ۱۵ سافت‌استارتر آن نصب شود تا زمینه انتقال ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه فراهم شود.

او با تاکید بر نصب پمپ‌های این طرح مهم آبرسانی گفت: تامین ۴ ژانرانور برق، آب شیرین‌کن سیراف به جم از دیگر مصوبات بود که تا زمانی که خط انتقال برق اجرا می‌شود دغدغه تامین برق برطرف شود.

استاندار بوشهر انتقال، سافت‌استارتر، پمپ و ژانرانور برق به محل اجرای پروژه آب شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم را مصوبات این نشست دانست و تاکید کرد: بخشی از منابع اعتباری از سوی وزارت نیرو تامین و ۵ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم الانبیا مجری این طرح پرداخت می‌شود تا طرح دچار وقفه نشود.

گراوند، از تامین پیش پرداخت طرح خط انتقال برق آب شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم از سوی وزارت نفت خبر داد و بیان کرد: با تامین پیش پرداخت‌ها در اجرای این طرح تسریع و با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه پیش بینی می‌شود تا پایان امسال فاز نخست خط انتقال آب سیراف -جم وارد مدار می‌شود و آب آشامیدنی در اختیار مردم شهر‌ها و روستا‌های جم و مجموعه نفت در این شهرستان قرار می‌گیرد.

او با اشاره به میزان آبدهی این طرح عنوان کرد: با وارد مدار شدن فاز نخست خط انتقال آب سیراف - جم ۱۲۰ لیتر در ثانیه آب تامین و به شبکه آب شهرستان جم منتقل می‌شود که با بهره‌برداری کامل این طرح ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب تولید و به شهرستان جم انتقال می‌یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.