تیراندازی در نزدیکی کلیسایی در «لیون» فرانسه

در جریان تیراندازی در نزدیکی یک کلیسا در شهر «لیون» فرانسه یک کشیش زخمی و ضارب نیز متواری شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال ناآرامی‌های اخیر در فرانسه، امروز (شنبه) پلیس شهر «لیون» در غرب این کشور، از وقوع یک تیراندازی در این شهر خبر داد.

بنا بر اعلام پلیس، این تیراندازی در نزدیکی کلیسای یونانی شهر لیون رخ داده و یک نفر مجروح شده است. فرد مجروح یک کشیش بوده که حال او وخیم گزارش شده است.

به گفته شاهدان ماجرا، نیرو‌های پلیس در صحنه حادثه حاضرند و گفته می‌شود تیراندازی همچنان ادامه دارد.

وزارت کشور فرانسه از شهروندان خواسته تا به محل حادثه نزدیک نشوند.

رسانه‌های فرانسه ماه گذشته از حمله با سلاح سرد در شهر «پاریس» خبر دادند. فردی که در جریان این چاقوکشی سر بریده شد یک معلم تاریخ بود که به پیامبر (ص) توهین کرده و کاریکاتور‌هایی از او در کلاس به نمایش گذاشته بود.

مظنون این حادثه که یک جوان ۱۸ ساله چچنی و وابسته به گروه‌های افراطی بود و به دست پلیس کشته شد.

پس از آن نیز اخبار حاکی از آن بود که در راستای اجرای سیاست‌های اسلام ستیزی در فرانسه، پلیس این کشور به خانه چندین مسلمان که ادعا کرده است از افراطیون هستند، حمله کرد.

در واکنش به این مسئله «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، در سخنانی اعلام کرد که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

در پی این اظهارات امانوئل مکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

اندکی بعد از آن نیز مکرون مجدد با دفاع از کاریکاتور موهنی که  در یک نشریه فرانسوی منتشر شده بود در پیامی توئیتری نوشت: «هیچ چیز نمی‌تواند ما را وادار به عقب نشینی کند. ما با توجه به روح صلح، به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما هرگز گفتمان کینه توزی و نفرت را قبول نداریم و از بحث منطقی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در کنار کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم ایستاد.»

این مسئله تاکنون با واکنش‌های بسیاری در جهان روبه‌رو بوده است. به طور مثال، مسلمانان فلسطین اشغالی و نوار غزه علیه سخنان رئیس جمهور فرانسه تظاهرات کردند.

همچنین به تازگی فلسطینیان کرانه باختری با سوزاندن تصاویر رئیس جمهور فرانسه خشم و انزجار خود را نسبت به اسلام ستیزی و اهانت او به پیامبر اسلام (ص) اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۴۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
یک دیوانه یک سنگ را در چاه می اندازد و 10تا عاقل باید جمع شوند و مشارکت کنند تا سنگ را بیرون بیآورند......
مکرون چرا؟ عاقل کندکاری که بازآرد پشیمانی؟!!.....چرا؟....
آخرین اخبار