کارخانه نوآوری، خانه‌ای برای دانش‌بنیان‌های مشهد

زمین کارخانه‌ای در مشهد با ارزش اقتصادی بسیار بالایی که دارد، برای ساخت کارخانه نوآوری استفاده می‌شود که در آن تمرکز شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا مهربان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: زمین کارخانه کوکا در گذشته به شهرداری مشهد واگذار شده بود و دارای ارزش اقتصادی بسیار بالایی است، اما با نگاه ویژه شورای پنجم و شهردار مشهد، تصمیم بر این شد که در این فضا کارخانه نوآوری احداث شود.

او افزود: مساحت این زمین ۳.۷ هکتار است که از این میزان ۲.۲ هکتار به فضای باز اختصاص دارد و ۱.۲ هکتار این فضای باز نیز به فضای سبز تبدیل شده است.


سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: زیربنای کارخانه نوآوری ۱۰ هزار مترمربع است و محل کارخانه نوآوری روی اسکلت قبلی کارخانه کوکاکولا بنا و کارخانه نوشابه‌سازی قدیم تبدیل به کارخانه تولید فکر، اندیشه و ایده شده است.

مهربان بیان کرد: با بهره‌برداری از این کارخانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ به این مکان خواهند آمد و ایده‌های خود را به مرحله تجاری‌سازی می‌رسانند در نهایت این ایده‌ها تبدیل به ثروت و اشتغال خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.