هیچگونه کمبود آرد در مازندران وجود نداشته و تمامی نانوایی‌ها دارای سهمیه مشخص شده هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه هیچگونه کمبود آرد در استان وجود ندارد، گفت: تمامی واحد‌های خبازی دارای سهمیه آرد هستند و نباید این سهمیه که دولت برای آن ۸۵ درصد یارانه می‌دهد، به انحراف کشیده شود.

او با اشاره به ساماندهی ساعت کار نانوایی‌ها و نظم بخشیدن به فعالیت آنان، افزود: برای ساماندهی وضعیت، ساعات کار نانوایی‌ها مشخص شده و این واحد‌ها حق تعطیلی خودسرانه را ندارند.

وفایی نژاد گفت: کارگروه آرد و نان شهرستان در حال ارزیابی و بررسی وضعیت مناطق مختلف شهرستان هستند تا براساس موقعیت هر منطقه ساعت کار خبازی‌ها را تنظیم و تدوین کند.

او افزود: با انجام این کار، از انحراف و عرضه خارج از شبکه آرد توسط برخی خبازی‌ها جلوگیری می‌شود و از سوی دیگر خودنظارتی مردم در طرح ساماندهی فعالیت خبازی‌ها پررنگ خواهد شد.

وفایی نژاد گفت: ساعات پخت، تعداد کیسه، وزن چانه، نرخ نان روی تابلویی در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت و این مسئله سبب می‌شود تا با نظم ایجاد شده، حقوق شهروندی مردم رعایت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: نانوایی‌هایی که پخت نداشته و اصول را رعایت نمی‌کنند و نان را برای مصرف غیرانسانی پخت می‌کنند زیر تیغ نظارتی قرار خواهند گرفت و از سهمیه آنان کسر خواهد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار