برداشت بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ تن انگور در مهاباد

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ تن انگور از تاکستان‌های این شهرستان تولید شد.

سعید کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد با اعلام اینکه سطح زیر کشت انگور در این شهرستان ۵۸۸ هکتار است، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال ۳ هزار و ۸۲۴ تن انگور از مزارع دیم با میانگین ۳ تن در هر هکتار و از مزارع آبی با میانگین ۱۲ تن در هکتار برداشت و روانه بازار شد.

این مقام مسئول در مهاباد با بیان اینکه آب و هوای مناسب امسال باعث رونق تولید انگور در مهاباد شده است، افزود: انگور جزو محصولات کم‌توقع با فرآوری آسان بوده و باغدار می‌تواند با فرآوری آن، محصول تولیدی خود را مدیریت کند.


بیشتر بخوانید


کریمی با بیان اینکه امسال مجوزی برای احداث باغ‌های آبی در سطح استان صادر نشده است، اضافه کرد: تاکستان‌های این شهرستان در بخش انگور آبی ارقام کشمشی، انگور زرد، قرمز، خلیلی، دسته‌چن، مایه‌مو، ریش‌بابا و در بخش دیم نیز رقم سیاه سردشت کشت شده است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد اذعان کرد: در شرایط بحرانی و کمبود منابع آبی، محصول انگور به علت نیاز آبی کم در استان می‌تواند به عنوان یکی از محصولات جایگزین در استان و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ترویج و کشت شود.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.