مبتلایان به کرونا کمبود ویتامین D دارند

براساس یک پژوهش در اسپانیا، کمبود ویتامین D در بسیاری از افراد که نتیجه آزمایش ابتلای آنها به کرونا مثبت بوده، ملاحظه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مطالعه جدید دانشمندان مشاهده کردند، افرادی که آلوده به ویروس کووید ۱۹ شدند، مقدار ویتامین D در بدنشان بسیار کم است.

دانشمندان اسپانیایی می‌گویند هشتاد درصد بیماران کرونایی از کمبود ویتامین موجود در آفتاب رنج می‌برند. اثبات شده ویتامین D به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا در برابر عفونت‌هایی مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا مقابله کند.

مکمل‌های غذایی این امکان را به بیماران کرونایی می‌دهد تا علاوه بر حفظ سلامت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها، سیستم ایمنی خود را تقویت کنند.

خوزه هرناندز، نویسنده این مطالعه و یکی از استادان دانشگاه کانتابریای اسپانیا گفت: برای یافتن گروه‌های حساس و کاهش مبتلایان کرونایی، شناسایی و درمان افرادی که با کمبود ویتامین D مواجه هستند، به خصوص سالمندان وافرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، بسیار مهم است.

هرناندز ادامه داد: استفاده از ویتامین D می‌تواند یکی از روش‌های درمانی برای بیماران کرونایی باشد. ویتامین D علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، مقدار کلسیم و فسفات بدن را کنترل می‌کند. کلسیم و فسفات از جمله مواد مهم برای سلامت استخوان ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها هستند.

دانشمندان اسپانیایی با انجام تست خون ۲۱۶ بیمار کرونایی در اسپانیا توانستند به این نتایج پی ببرند. در این تحقیق مشخص شد در مردان بیشتر از زنان کمبود ویتامین D محسوس است.

ویتامین D از جمله ویتامین‌های مهم بدن است که می‌توان آن را از تابش نور خورشید بر پوست کسب کرد و یا در غذا‌هایی مانند ماهی، گوشت قرمز و تخم مرغ این ویتامین را یافت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار