جمع‌آوری ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات نیمه نخست امسال با همکاری سه هزار عامل افتخاری در استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،جاسم محمدی فارسانی،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۱۵۰ روحانی در مناطق روستایی و بخش‌های محروم و ۱۱۰ روحانی در قالب طرح هجرت مربوط به حوزه علمیه ارتباط مستقیمی با جمع آوری زکات در لرستان دارند.

او اظهار داشت: ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات سال گذشته در لرستان جمع‌آوری شده است که باید بر اساس قانون ۶۰ درصد آن بین فقرا و محرومان و ۴۰ درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه توزیع شود.

محمدی فارسانی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۸۶۱ روستای لرستان بیش از یک هزار و ۸۰۰ روستا شرایط پرداخت زکات دارند و بیش از سه هزار عامل افتخاری زکات در استان فعالیت می‌کنند.

او گفت: ۲۳۷ هزار نفر در قالب ۱۰۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان و از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح ایتام و محسنین از حمایت حدود ۳۰ هزار حامی ساکن داخل و خارج کشور بهره‌مند هستند.

محمدی فارسانی با اشاره به جمع آوری ۲۳ میلیارد تومان در طرح ایتام و محسنین تصریح کرد: میانگین کمک به فرزندان این طرح ماهانه حدود ۲۳۰ هزار تومان است که تلاش می‌شود امسال به۷۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.