ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به موضوع کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف

عضو کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی از ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،الهام آزاد عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای شفاف‌سازی موضوع کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف و بر‌اساس گزارش‌هایی که به کمیسیون اصل۹۰ ارسال شده است استعلامی کلی برای آمار این کارت‌ها انجام شده است.

او افزود: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در هفته اخیر نسبت به مسئله کارت بازرگانی کارتن خواب‌ها نیز ورود پیدا کرد. در این مسئله سوال برانگیز است که این امکان از چه طریقی به وجود آمده و چگونه ممکن است بدون احراز صلاحیت کارت بازرگانی صادر شود؟

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی کارت بازرگانی صادر شده که ۲۷ میلیارد دلار این کارت‌ها به ایران برنگشته و این مسئله بسیار نگران کننده است. در این میان تعدادی کارتن خواب بودند و یا فعالیت تجاری نداشتند، اما کارت بازرگانی به‌نام آنان صادر شده بود. قطعاً افرادی پشت پرده این ماجرا بودند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در هفته اخیر به این موضوع پرداخت گفت: با توجه به اینکه در وضعیت اقتصادی بسیار سختی به سر می‌بریم بدون شک شفاف‌سازی در این موضوع کمکی بزرگی خواهد کرد؛ زیرا برگشت ارز‌های صادراتی به اقتصاد کشور کمک می‌کند؛ بنابراین باید همه زوایای این مسئله مشخص شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار