انتقام جویی به بهانه شنیدن جواب رد/کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق در داراب

مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۱۱ آبان‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۱  آبان‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارقان اماکن خصوصی با ۶۲ فقره سرقت به دام افتادند

فرمانده انتظامی شیراز گفت: اعضای باند ۳ نفره سارقان اماکن خصوصی با ۶۲ فقره سرقت روانه زندان شدند.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران کلانتری "۲۰ گل سرخ" شیراز در بررسی‌های اولیه و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق به شناسایی اعضای باند سارقان در یکی از محله‌های شیراز شدند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر ۳ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را دستگیر و به کلانتری منتقل کنند، تصریح کرد: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۶۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در شیراز اقرار کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ عدد درب و پنجره، ۲ عدد پمپ آب، ۳ عدد کنتور آب، ۲ عدد سنگ فرز، یک دستگاه ترانس درب برقی، ۳۰ عدد بست داربست، ۴۰۰ متر کابل برق و آنتن، ۲ عدد ساب و ۶ عدد باند کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شدند، عنوان داشت: هر ۶ نفر متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۸ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در طرح سرکشی از پارگینگ‌های عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: کارشناسان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، چند پارکینگ موتورسیکلت را در مرودشت مورد بازدید قرار دادند.

او ادامه داد: در همین راستا ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن پارکینگ‌ها و استعلامات اولیه، ۸ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کنند.

کشف ۳۹ کیلو تریاک در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۳۹ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه پراید در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور فسا-شیراز، به یک دستگاه پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۳۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ رستمی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف کالای قاچاق ۹ میلیاردی در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از توقیف یک خودرو حامل کالای قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان "مهر" با اقدامات فنی از تردد یک دستگاه کامیون حامل بار در محور‌های مواصلاتی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: سریعا ماموران انتظامی به محور مذکور اعزام و حین کنترل خودرو‌های عبوری، یک دستگاه کامیون را توقیف و در بازرسی از آن، ۲ هزار و ۹۸۱ ثوب البسه قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ کرمی با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک کامیون و کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ نوشاد بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۷۵ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر شد، افزود: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال برآورد شده است.

 ۶۹ کیلو تریاک در اقلید کشف شد

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۶۹ کیلو و ۲۶۰ گرم تریاک در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی توسط ماموران انتظامی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی افزود: در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده، در ۲۴ ساعت گذشته ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی، به ۲ دستگاه خودرو نیسان و پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند هر ۲ خودرو را توقیف و در بازرسی از آنها، ۶۹ کیلو و ۲۶۰ گرم تریاک کشف کنند.

سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه در این راستا ۲ نفر قاچاقچی دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتقام جویی به بهانه شنیدن جواب رد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری جوانی ۲۸ ساله در شیراز خبر داد که با ایجاد یک صفحه جعلی و قرار دادن تصاویر شاکی در آن، قصد انتقام از آن به بهانه شندیدن جواب رد را داشته است.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: خانمی ۳۳ ساله با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با ایجاد صفحه اینستاگرامی و درج شماره شاکی در آن برای وی و خانواده‌اش ایجاد مزاحمت کرده است که رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در شیراز شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آن را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه و مواجهه شدن با مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبنی بر انتقام اقرار کرد.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: متهم در بازجویی عنوان داشت چند سالی در رستوران شاکی مشغول به کار بودم و به وی علاقه‌مند شدم و به دلیل شنیدن جواب رد و اخراج از محیط کار، اقدام به چنین کاری کردم.

او عنوان داشت: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

سرهنگ سلیمانی بیان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) یا با شماره ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار