تبدیل محوطه تاریخی ریوی خراسان شمالی به پایگاه میراث فرهنگی

رییس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: محوطه تاریخی ریوی قابلیت تبدیل‌شدن به پایگاه میراث فرهنگی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، روح‌الله شیرازی رییس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با حضور در محوطه تاریخی ریوی و بازدید از فعالیت‌های باستان‌شناسی در این سایت، گفت: با تبدیل‌شدن این سایت به پایگاه میراث فرهنگی، می‌توان در آینده برای پتانسیل منطقه، برنامه‌ریزی‌های خوبی را داشته باشیم.

شیرازی با بیان اینکه سایت ریوی می‌تواند مرکز مطالعات باستان‌شناسی و معماری شرق کشور شود، افزود: این محوطه نقشی کلیدی در ارائه اطلاعات تاریخی در باره عصر مفرغ، آهن و همچنین دوره‌های ماد و هخامنشی دارد.

 رییس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با تاکید بر ادامه فعالیت‌های گسترده در محوطه تاریخی ریوی، افزود: باید شرایط و بستر مطالعات هدفمند به‌منظور گردآوری اطلاعات شفافی از باستان‌شناسی شمال شرق کشور فراهم شود.


بیشتر بخوانید


بازدید از تپه تاریخی معصوم زاده بجنورد و فعالیت‌های باستان‌شناسی در محوطه ویران شهر فاروج از دیگر برنامه‌های سفر رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور به خراسان شمالی بود.

بتازگی بقایای دژ تاریخی مربوط به دوره هخامنشی در این محوطه تاریخی کشف شده است.

محوطه تاریخی ریوی در پنج کیلومتری غرب شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان و در نزدیکی روستای نجف و قره مصلی واقع شده است. این اثر تاریخی در سال ۱۳۴۶ با شماره ۷۲۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و در سال ۱۳۹۱ فصل اول کاوش باستان شناسی این اثر آغاز شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.