کارفرمایان کارگران خود را غیرحضوری بیمه کنند

کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی می‌توانند بصورت غیرحضوری کارگران جدید خود را نامنویسی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ابوالحسن قورچیان، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز گفت: کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی می‌توانند از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی کارگران جدید خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری نامنویسی کنند.

او افزود: براساس بخشنامه صادر شده کارفرمایان می‌توانند برای نامنویسی نیروی کار جدید و یا انتقال و جابجایی افراد شاغل در کارگاه‌های یک کارفرما و همچنین تغییر شعبه تأمین اجتماعی که ممکن است ناشی از جابجایی کارگاه باشد، از سامانه خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

قورچیان تعیین کارگاه و شعبه تأمین اجتماعی را اولین گام در زمان استفاده از سامانه نامنویسی غیرحضوری اعلام کرد و گفت: در مراحل بعد اطلاعات هویتی و اطلاعات بیمه‌ای شامل نوع شغل و تاریخ استخدام بیمه شده باید توسط کارفرما در سامانه ثبت شود.

او افزود: درباره نیروی کار جدیدی که فاقد سابقه نزد سازمان تأمین اجتماعی باشد، کارفرما پس از ثبت اطلاعات هویتی و بیمه‌ای باید فایل تصاویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه و عکس کارگر همراه با پرسشنامه نامنویسی تکمیل شده توسط فرد مورد نظر را در سامانه نامنویسی غیرحضوری بارگذاری کند.

قورچیان گفت: پرسشنامه نامنویسی تکمیل شده افراد فاقد سابقه بیمه باید ظرف مدت یک ماه پس از ارائه درخواست نامنویسی غیرحضوری از طریق پست و یا مراجعه حضوری به شعبه مربوطه تحویل شود.

او افزود: برای تسریع و تسهیل یادگیری توضیحات ارائه شده لینک pdf آموزشی این امر در همین وب سایت قرار گرفته است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.