وبینار، جایگزینی مناسب برای آموزش در دوران کرونا

رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: با گسترش ویروس کرونا دانشگاه‌ها باید به دنبال روش‌های جدید تعاملی مانند وبینار‌ها و فعالیت‌های پژوهشی در بستر فضای دیجیتال باشند.

فرهاد یکه یزداندوست، رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها با سایر کشور‌ها با توجه به ویروس کرونا اظهار کرد: در مسائل بین المللی تعامل حضوری یا فیزیکی حائز اهمیت است، اما با گسترش ویروس کرونا فعلا  این حضور  به مجازی تبدیل شده است.

او افزود: دانشگاه‌ها باید به دنبال روش‌های جدید تعاملی مانند وبینار‌ها و فعالیت‌های پژوهشی در بستر فضای دیجیتال باشند؛ تکنولوژی «وبینار» جایگزین مناسبی برای آموزش از راه دور با حفظ فاصله فیزیکی است.

یکه یزداندوست با بیان اینکه تعاملات بین المللی در بستر مجازی باعث می‌شود تا در برخی از موارد، مخاطب وسیع تری را مورد توجه قرار دهیم، تاکید کرد: باتوجه به  گسترش ویروس کرونا، محدودیتی در خصوص نشست حضوری در جلسات بین المللی دانشگاه‌ها وجود ندارد و می‌توانیم نظر مخاطبان بیشتری را جلب کنیم و با توجه به اینکه فضای کنونی آموزش‌ها و جلسات مجازی  جدید است در حال تلاش هستیم تا ارتباطات خود را در همه زمینه‌ها حفظ کنیم.

او گفت: دانشجویان خارجی که در حال تحصیل برای دریافت مدرک دوگانه بین دانشگاه ما و دانشگاه‌های دیگر به خصوص فرانسه هستند، مطابق تماس‌های مکرر خود با استادان راهنما، ارتباطات بین المللی خوبی را حفظ کرده اند.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ادامه داد: در حال حاضر تمامی دانشگاه‌ها مشغول ثبت نام دانشجویان جدید الورود هستند و بسیاری از اطلاعات ثبت نام در فضای الکترونیکی و سامانه دانشگاه بارگذاری شده است که به مرور انتقال داده خواهد شد. براین اساس برای آشنایی دانشجویان با امکانات دانشگاه از طریق فعالیت‌های فرهنگی، فیلم‌های کوتاه، وبینار و ... در بستر مجازی اقدام خواهیم کرد؛ سعی داریم تا کلاس‌ها برای این دانشجویان از هفته آینده آغاز شود.

او یادآوری کرد: تا قبل از شیوع موج سوم ویروس کرونا برای دانشجویان جدید الورود، قصد برگزاری کلاس‌های ترکیبی را داشته ایم اما با توجه به گسترش این ویروس برای حفظ سلامت دانشجویان تمام آموزش‌ها به شیوه مجازی در سطح کشور ادامه خواهد یافت.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی تاکید کرد: دانشگاه ما بعد از مساعد‌تر شدن شرایط و فروکش کردن مشکلات برای دانشجویان کلاس‌های آموزشی را به شیوه ترکیبی برگزار خواهد کرد.

وضعیت مهلت دفاع از پایان نامه‌ها در دانشگاه خواجه نصیر

یکه یزداندوست درباره دفاع دانشجویان از پایان نامه‌ها گفت: دفاع دانشجویان از پایان نامه‌ها در مقاطع تحصیلی متفاوت خواهد خواهد بود. با حمایت‌های دانشگاه از این دانشجویان توانستیم مهلت دفاع از پایان نامه‌های شان را به مدت چند هفته‌ای به تاخیر بیندازیم و با ارائه یک نیمسال بدون احتساب به آنان مرخصی دهیم تا بتوانند بلافاصله فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

او در پایان یادآوری کرد: بسیاری از  پایان نامه‌ها در بستر مجازی به خوبی در حال ارائه است و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برخی از استادان این امکان را در فضای حضوری ایجاد کرده اند که در هر دو صورت مشکلی از این بابت نداریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار