باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ماسک‌هایتان را بردارید!

همه ما هر روز ماسک بر چهره می‌زنیم و در انظار عمومی ظاهر می‌شویم؛ کمتر کسی است که تا به حال بدون ماسک و نقاب به میان مردم رفته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شرایط نگران کننده این روز‌های کرونایی مردم را به استفاده از ماسک مجبور کرده است؛ آن‌ها دلیل استفاده از ماسک را کاهش ابتلا به ویروس همه گیر کرونا، سلامتی خود و کمک به بازگشت شرایط عادی زندگی می‌دانند. مردم به غیر از برخی افراد که بی خیال سلامتی خود و دیگران هستند، در استفاده از ماسک مصمم هستند و به هیچ عنوان بدون ماسک از خانه بیرون نمی‌آیند. از همین رو با رعایت نکات بهداشتی بین مردم رفتیم و پرسیدیم: بهتر نیست ماسک نزنیم؟!

بسیاری از عکس العمل‌های مردم قابل پیش بینی بود؛ آن‌ها با این موضوع مخالف بودند تا اینکه موضوع اصلی ما برایشان روشن شد؛ صحبت اصلی ما با مردم درباره ماسک دروغین یعنی نقاب چهره بود که بسیاری از ما در طول زندگی گاه به چهره زده و صورت واقعی خود را پنهان کرده ایم.

گفت و گوی باشگاه خبرنگاران جوان با کارشناس خانواده حجت الاسلام و المسلمین علی آب انباری را درباره این موضوع بخوانید:

حجت الاسلام و المسلمین علی آب انباری با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که می‌فرمایند «کسی که باطنش با ظاهرش متفاوت باشد، منافق است» اظهار کرد: نفاق یعنی بیان چیزی که به آن اعتقاد نداریم؛ مثل اظهار ایمان با زبان وقتی در درون چیزی جز کفر وجود ندارد. عده‌ای برای همراهی با دیگر افراد جامعه نقاب می‌زنند و دوگانگی، تقابل و مخالفت باطن با ظاهر خود را نشان می‌دهند؛ آن‌ها در مقابل صحبت از خوبی دیگران می‌کنند و پشت سر غیبت می‌کنند. در دین اسلام آنقدر نفاق ناپسند است که خداوند سوره‌ای علیه منافقین بر پیامبر نازل کرده است. علاوه بر آن بیست و چهار آیه در سوره‌های نسا و بقره و توبه و ... در رابطه با نفاق داریم. همچنین امیرالمومنین (ع) یکی از زیباترین خطبه هایشان (خطبه ۱۹۴ نهج البلاغه) را به این مهم اختصاص داده اند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه بزرگترین دشمنان اسلام و جامعه منافقین هستند، گفت: وقتی یک انقلاب رشد می‌کند، تازه ابتدای رویارویی با منافقین است. دشمنان وقتی نمی‌توانند با ما مقابله کنند، با نفاق جنگ نرم را آغاز می‌کنند و شبیخون می‌زنند. پیامبر اسلام (ص) در روایتی می‌فرمایند «من در امت خود از مومن و مشرک ترسی ندارم، خداوند مومن را بخاطر ایمانش باز می‌دارد، مشرک را هم به سبب شرک خار می‌کند، ولی بر شما از کسی که در دل منافق و به گفتار داناست می‌ترسم؛ او چیز‌هایی می‌گوید که می‌پسندید، اما کاری می‌کند که نمی‌پسندید».

وی با بیان اینکه فرد دورو گمراه و گمراه کننده است و مانع پیشرفت خود و دیگران می‌شود، افزود: در جامعه ما بسیاری از افراد نقاب دارند و با بازارگرمی برای کار‌های خود دیگران را فریب می‌دهند؛ در انتخابات به راحتی این موضوع قابل تشخیص است. افراد دورو خوب حرف می‌زنند، اما در عمل خروجی‌های مضری دارند.

آب انباری گفت: سعدی دورویی را اینگونه تعبیر می‌کند و می‌گوید درون او مردار و بیرونش مشک است و کافور؛ مقام معظم رهبری معتقدند تمام نگاه ما باید به درون باشد؛ اما عده‌ای عکس این موضوع عمل می‌کنند. آن‌ها از تولید داخل حمایت می‌کنند، اما خودکار دست و کت تنشان تولید خارج است؛ دورویی جامعه را به فساد می‌کشاند.

این کارشناس خانواده آثار مخرب دورویی را موثر در دنیا و آخرت دانست و اضافه کرد: امیرالمومنین (ع) حقارت درونی و خود کم بینی را دلیل اصلی دورویی می‌دانند و وضعیت فرد دورو در قیامت را با دوزبان آتشین بیان می‌کنند؛ زبانی از پشت سر افتاده و زبانی از دهان آویزان که از هردو آتش گداخته می‌شود. یکی دیگر از اثرات منفی ماسک دروغین استرس و اضطراب همیشگی است؛ فرد خاطی می‌گوید نکند نقابم برداشته شود، نکند دروغم فاش شود و آبرویم برود. برخی چیز‌ها مثل سرطان انسان را نابود می‌کند که نفاق و درویی از همین دسته است؛ نفاق آدم را متلاشی می‌کند و راهی برای بازگشت نمی‌گذارد. این به هم ریختگی و استرس مشکلات خانوادگی و بسیاری از مشکلاتش را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
خداوند درقران میفرمایدهرگزبه مقام قرب الاهی نمیرسید مگرانکه انچه را که برای خود میخواهید برای دیگری نیز بپسندید
آخرین اخبار