رونق برداشت نیشکر از اراضی کشاورزی خوزستان

معاون کشاورزی کشت و صنعت دعبل خزایی گفت: افزایش ۵۰ درصدی تولید نیشکر برای امسال پیش بینی می‌شود.

بهادری معاون کشاورزی کشت و صنعت دعبل خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: کشت و صنعت دعبل خزایی مساحتی معادل ۱۲ هزار هکتار داشت که در خشکسالی های گذشته نزدیک به ۳۰ درصد از مساحت خود را از دست داد.

او بیان داشت: به دنبال برنامه ریزی دقیق با همدلی و هم افزایی که پرسنل این شرکت داشتند در تابستان پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع آسیب‌دیده را دوباره کشت را مجددا کشت کردند.

بهادری با بیان اینکه برای امسال پیش بینی می‌شود در تولید نیشکر افزایش ۵۰ درصدی داشته باشیم، افزود: در حال حاضر نیشکر در جریان این شرکت ۱۱ هزار و ۵۰ هکتار بوده که از این مساحت نزدیک به ۹ هزار هکتار سطح قابل استفاده است و  عملیات برداشت آن از ۲۷ مهرماه آغاز شد.   

معاون کشاورزی کشت و صنعت دعبل خزایی تصریح کرد: پارسال ۵۰۰ هزار تن نیشکر تولید کردیم و امسال پیش بینی می‌شود ۸۰۰ هزار تن برداشت کنیم همچنین تولید شکر در پارسال ۵۴ هزار تن بود، اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد امسال ۸۵ هزار تن شکر زرد تولید شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این کشت و صنعت به مسائل زیست محیطی هم توجه دارد و تمام تلاش خود را جهت برداشت سبز به کار گرفته است و در آینده نیز ان شاءالله با رفع تحریم‌ها میزان برداشت سبز مزارع را افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.