واقعیت ماجرای چیدن اجساد فوتی های کرونا در وادی رحمت تبریز

مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز در خصوص تصاویر منتشر شده از چیدن اجساد فوتی های کرونا در وادی رحمت این شهر توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فرخ جلالی مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز با اشاره به انتشار تصاویری از چیدن اجساد فوتی های کرونا در وادی رحمت این شهر در فضای مجازی گفت: چیدن فوتی های کرونا در ورودی اتاق تغسیل امری عادی است.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز افزود: چیدن فوتی های کرونا در مقابل اتاق های تغسیل وادی رحمت از روز چهارم شیوع کرونا رایج است و با توجه به وضعیت شیوع این بیماری در تبریز از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

او اظهار کرد: در ماه های گذشته، رویکرد رایج در ارتباط با فوتی های کرونا در وادی رحمت تبریز این بوده است که اجساد را در دسته های پنج تا ۱۰ تایی از سردخانه تحویل گرفته، مقابل اتاق تغسیل چیده و پس از آن یکی یکی برای تدفین می برند.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز با اشاره به افزایش دفن فوتی های کرونا در وادی رحمت تبریز از شهروندان خواست که به نکات بهداشتی مورد تاکید کارکنان وادی رحمت با دقت کامل توجه و آنها را رعایت کنند.

جلالی با انتقاد از اینکه به رغم تذکر حضوری کارکنان و ماموران وادی رحمت به بازماندگان فوتی های کرونا، آنان نسبت به پخش حلوا و خرما در این محل اقدام می کنند، گفت: اگر شهروندان دستورهای بهداشتی را رعایت نکنند، ما ناگزیر از اعمال محدودیت های بیشتر خواهیم بود.

او با بیان اینکه کارگران وادی رحمت تبریز روزانه سه تا چهار هزار عدد ماسک از زمین جمع آوری می کنند، ادامه داد: بی توجهی به رعایت دستورهای بهداشتی ما را ناچار می کند که ورود خودروها و افراد به محوطه وادی رحمت را در روزهای آینده محدودتر کنیم.

جلالی اظهار کرد: برای رعایت دستورهای بهداشتی، در زمان حاضر از خانواده متوفیان کرونایی و غیر کرونایی تعهد کتبی می گیریم که بیشتر از ۱۰ نفر در مراسم تدفین حضور نداشته باشند.

او گفت: ساعت کاری برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی از ساعت ۱۳:۳۰ شروع می شود که با توجه به تراکم بالای کاری، بعضا تغسیل اموات زمان بر می شود، اما به هیچ وجه کار تغسیل به روز بعد موکول نمی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.