ویروس هزار چهره / تکاپوی خدمتی داوطلبانه برای نجات جان انسان‌ها

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طرح آمران سلامت در جمعیت هلال احمر در خوزستان در ۲۴ شهر در حال اجر است که تاکنون به بیش از ۴۲ هزار نفر به صورت رایگان خدمات ارائه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها که همه ما در شرایط تلخ هستیم و عزیزترین گوهر هستی، خود بشر در معرض آسیب و نگرانی‌ها درباره تشخیص به موقع و پیشگیری از گسترش غیر منتظره بیماری کرونا و آسیب‌های غیر قابل جبران آن هر لحظه بیشتر می‌شود.

جوانان هلال احمر با انجام اقدامات مختلف در تلاش هستند که علاوه بر آگاهی رسانی در خصوص ابعاد مختلف این ویروس، به فرهنگ سازی مردم و تشویق آن‌ها به خانه ماندن، استفاده از ماسک و رعایت دستورهای بهداشتی را به مردم بیش از پیش یادآوری کنند.

در این بین هر جوان بنابر تخصص و سلیقه خود دنبال راهی برای ارتباط با مردم است تا بتواند با استفاده از آن برای آگاهی بخشی هر چه بیشتر و بهتر مردم را تشویق کند.

جوانان هلال احمر خوزستان پای در راه ولایت

رقیه حاجی پور معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار داشت: ۲۴ ساعت پس از دعوت رهبر معظم انقلاب از گروه‌های مردمی و جهادی برای یاری رساندن به مدافعان سلامت، طرح آمران سلامت در جمعیت هلال احمر به صورت ملی کلید خورد.

او افزود: پس از گذشت ۵ روز از اجرای این طرح در ۲۴ شهر خوزستان به بیش از ۴۲ هزار نفر به صورت رایگان خدمات ایمنی داده شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: جوانان در طرح آمران سلامت با حضور در میادین پر تردد ضمن شناسایی افراد بدون ماسک و تذکر محترمانه به وی ماسک داده و آموزش لازم جهت رعایت بهداشت فردی را ارائه می‌دهند.

حاجی پور با بیان اینکه خوشبختانه این طرح در شهرستان‌ها به خوبی اجرا و از طریق رسانه‌های محلی و کشوری بازخورد‌های خوبی به ما رسیده است تصریح کرد: فاز نخست رزمایش آمران سلامت از ۱۰ تا ۲۵ آبان و از ساعت ۱۰ تا ۱۶ و با حضور در اماکن پرتردد در حال اجراست.

ماراتن کرونا و توسعه آموزش همگانی

جوانان هلال احمر با سخت کوشی و همدلی در سطح استان با برپایی چادر‌هایی به نام ایستگاه آمران سلامت ونیز طرح سیار (سحاب) اقدام به توزیع ماسک و ارائه دستورهای بهداشتی کرده تا افرادی که این ویروس منحوس را جدی نمی‌گیرند و یا آن‌هایی که فکر می‌کنند به کرونا مبتلا نمی‌شوند را از خطرات این ویروس آگاه سازند.

این در حالی است که بیشتر کشور‌های جهان را درگیر کرده است اعضا جوان با اطلاع از خطرات احتمالی این بیماری با حضور در اجتماع و نگاهی نو و البته عمیق به برقراری ارتباط بیشتر مردم با ویروس کرونا در جهت کاهش شیوع آن تلاش می کنند، تاکنون نیز درمان قطعی یا واکسنی برای بیماری تولید نشده است و تنها راه مقابله با آن تکیه بر پیشگیری و توسعه آموزش‌های همگانی به شمار می‌رود.

رنگ و بوی خدمتی داوطلبانه برای نجات جان!

فاطمه زویدات عضو جوان و با سابقه آبادان از روز‌های خدمت خود می‌گوید: وقتی سخن از طرح آمران سلامت برای توسعه آموزش اقدامات پیشگیرانه و توزیع و حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا به میان آمد همه اعضا دور هم جمع شدیم و با همفکری و با اطلاع کامل از خطرات ناشی از حضور در اجتماع با تمام وجود در این راه قدم گذاشتیم تا شاید بتوانیم با خدمت رسانی به مردم کمتر شاهد درد و رنج آن‌ها باشیم.

سیده عطیه فیضی عضو جوان جمعیت هلال احمر مسجد سلیمان بیان کرد: قبل از طرح آمران سلامت با وجود بیماری کرونا طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی اجرا کردیم تا بتونیم اقدامات ابتدایی و پیشگیرانه این بیماری را با مردم به اشتراک بزاریم.

او عنوان کرد: با شروع فصل پاییز و بیماری آنفلوانزا و وجود مشاغل پر خطر تعداد مبتلایان به این ویروس بیشتر شد و همچنین نیاز به اقدامات پیشگیرانه بیش از پیش احساس می‌شد که با ارائه طرح آمران سلامت همه اعضا جوان تصمیم گرفتیم داوطلب شویم تا شاید با توسعه آموزش‌های همگانی یک نفر کمتر درگیر این بیماری شود یا جان عزیزش را از دست بدهد.

حال این روز‌های کشور ما خوب نیست، چراکه درگیر ویروسی با هزار چهره شده است، در هر تن به یک رنگ در می‌آید و یک جور خود را نمایان می‌کند.

در این روز‌های نفس گیر امید داریم بتوانیم با خودمان کمی صادق و مهربان‌تر باشیم، باور کنیم که این ویروس تنها برای همسایه نیست و خیلی راحت حتی بدون علائمی هم می‌تواند ما را سخت درگیر کند بله درست حدس زدید موضوع مهم بحث رفتار‌های متغیر ویروس کرونا است، در افراد مختلف رفتار‌های متفاوتی دارد.

در برخی بدون علامت، در عده‌ای کم علامت و در برخی عوارض طولانی مدت ایجاد می کند و رفتار ثابتی ندارد که بخواهیم درباره آن اظهار نظر کنیم، بیایید همه با هم برای ایران شاد دیروزمان و حال خوب فردایمان دست بکار شویم.

جوانان هلال احمر داوطلبان مبارزه با کرونا در تلاشند با اطلاع رسانی و ارائه اقدامات پیشگیرانه در سطح جامعه سیر نزولی مبتلایان به این ویروس منحوس را شاهد باشیم، کوتاهی و سهل‌انگاری در رعایت نکات بهداشتی عواقب جبران ناپذیری از خود بر جای خواهد گذاشت، باید مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی را همچنان مد نظر قرار دهیم و کمک کنیم بار سنگینی که بر دوش  کارکنان بهداشت و درمان است، سبک شود.

جهت کاهش شیوع بیماری در جامعه، به عموم مردم توصیه می‌شود، مکررا دست‌ها را بشویند، نظافت تنفسی را رعایت کنند و در صورت امکان از حضور در اجتماع و از تماس نزدیک با افراد بیمار پرهیز کنند.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از عوامل مهم و موثر در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.