عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛

انتقاد به شیوه توزیع گاز مایع/ مردم توان مالی گازکشی ندارند

نخعی گفت: مردم نهبندان توان مالی گازکشی منازل و خرید لوازم گرمایشی را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مردم حوزه انتخابیه نهبندان و زیرکوه به جهت دسترسی به گاز شهری، گفت: شرکت گاز اقدامات مؤثری برای لوله کشی و نصب علمک گاز به داخل شهر نهبندان انجام داده است، ولی به دلایل عدیده برخی از مردم گازکشی به داخل منزل را انجام نداده‌ اند.

او افزود: از طرفی بسیاری از مردم به واسطه هزینه‌ های بالای گازکشی توان مالی این کار را ندارند و برخی از مستأجران نیز تمایلی به این کار ندارند.

ناظر مقیم نظام مهندسی در نهبندان نیست

نخعی ادامه‌ داد: یکی از مسائل مهم این است که در نهبندان ناظر مقیم نظام مهندسی برای تأیید مراحل گاز کشی به داخل منزل وجود ندارد و این موضوع مردم را معطل کرده است.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس دستور العمل مجموعه وزارت نفت هر کجا دولت هزینه کرده و علمک گاز نصب شده مردم نمی ‌توانند از سوخت مایع استفاده کنند، عنوان کرد: با توجه به مشکل مالی بسیاری از خانواده ‌ها برای گاز کشی با وزیر نفت گفت و گو و مکاتبه داشته ام تا فعلاً این قبیل خانواده ‌ها بتوانند از گاز مایع استفاده کنند.

او اظهار کرد: البته برای دسترسی به سوخت مایع نیز نیاز به ثبت نام الکترونیکی وجود دارد و برای تسهیل کار از شرکت نفت خواسته ‌ایم که خودش نیز ثبت نام را انجام دهد.

انتقاداتی به شیوه توزیع گاز مایع دارم

نخعی با اشاره به برخی از مشکلات در مسیر ثبت نام الکترونیکی برای گاز مایع، بیان کرد: در شرایط فعلی تصمیم دولت برای ساماندهی توزیع گاز مایع همین ثبت نام الکترونیکی است، هر چند من به این روش انتقاداتی دارم و در جلسه ‌ای به عنوان نماینده کمیسیون انرژی آن را به متولیان در شرکت پالایش و پخش این انتقادات را بیان کردم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: در گذشته شاید با مبالغ بسیار کم گازکشی داخل منزل میسر بود ولی امروزه هزینه ‌ها به شدت افزایش یافته و برای مردم مناطق محروم مبالغ سنگینی است.

او  گفت: از مجموعه دولت و استانداری می‌خواهیم که با همکاری چند بانک عامل برای برخورداری خانواده‌ه ای محروم و نیازمند از گاز مایع تسهیلات کم بهره و با کمترین بروکراسی اداری در اختیار آنان قرار دهند.

نخعی افزود: مسئله تنها مبالغ مرتبط با گاز کشی داخل منزل نیست بلکه این خانواده‌ های محروم باید وسایل گرمایشی وآبگرمکن گازی نیز خریداری کنند که بدون شک نیازمند حمایت هستند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار