استاندار ایلام :

علت آتش‌سوزی واحد الفین پتروشیمی ایلام در دست بررسی است

سلیمانی دشتکی گفت: علت وقوع حادثه آتش‌سوزی صبح امروز قسمتی از واحد الفین پتروشیمی ایلام در دست بررسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با حضور در محل حادثه آتش سوزی پتروشیمی ایلام گفت: به محض اطلاع از وقوع این حادثه ستاد بحران استان به صورت غیر حضوری توسط دستگاه‌های اجرایی ذی ربط تشکیل شد.

او افزود: در سریعترین زمان ممکن بعد از وقوع آتش سوزی ستاد بحران استان اعم از آتش نشانی، شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات رسان به محل اعزام شدند و با افزایش فشار آب توسط امور آب این آتش سوزی مهار شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشته است، مطرح کرد: تمامی عوامل ستاد بحران در محل حادثه حضور دارند تا در صورت وقوع احتمالی دوباره آتش سوزی، حادثه خاصی رخ ندهد.

مجتمع پتروشیمی ایلام با حدود ۲ هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر، بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.

در صورت بهره برداری از فاز دوم (واحد الفین)، پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید به ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال خواهد رسید.

طرح احداث پتروشیمی ایلام پس از مطالعات فراوان در شرکت ملی پتروشیمی به تصویب رسید و در سال ۸۱ عملیات احداث این مجتمع پتروشیمی در بخش چوار در زمینی به مساحت ۱۲۲ هکتار در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر ایلام آغاز شد.

این مجموعه با هدف اشتغالزایی و رونق اقتصادی احداث شده و تا امروز شرایط اشتغال برای بالغ بر ۲۱۹۰ نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورده است.

بیش از ۳.۵ درصد از ذخایر نفتی و ۱۱ درصد از ذخایر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.