عضو کمیسیون عمران مطرح کرد؛

اجاره هواپیماهای زمین مانده ایرلاین‌های خارجی راه حل کاهش قیمت بلیت

پاک‌فطرت گفت: می‌توان با اجاره هواپیماهای زمین مانده و درج آرم جمهوری اسلامی بر آنها در جهت کاهش قیمت بلیت گام برداشت.

قیمت بلیت هواپیما

علیرضا پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون متبوعش در هفته گذشته با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده دولت و نماینده بخش خصوصی موضوع افزایش قیمت ‌بلیت ‌هواپیما را بررسی کردند، گفت: نمایندگان از گفته‌های آنها قانع نشدند؛ پیشنهاد ما این است که اگر بخش خصوصی می‌خواهد به دلیل کم رونق شدن گردشگری به مردم اجحاف کند، می‌توان ضمن اجاره هواپیماهای زمین مانده  ایرلاین‌های دیگر، مانند ترکیش ایرلاینز و درج آرم جمهوری اسلامی بر آن هواپیماها، در جهت کاهش قیمت گام برداشت. چراکه فکر می‌کنم ایرلاین‌های دیگر حاضر به جابه‌جایی ارزان‌تر مسافران باشند. 

او ادامه داد: مسئولان در جلسه اخیر با کمیسیون عمران، هدف افزایش حدود دو برابری را در سر داشتند؛ دلیل آنها هم اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر استفاده ۶۰ درصدی از صندلی هواپیماها بود که از نظر من قابل پذیرش نیست.


بیشتر بخوانید


عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: ما در پاسخ بیان کردیم که با توجه به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا و ارائه دلایل توجیهی، استفاده از صندلی هواپیماها را می‌توان تا ۲۰ درصد افزایش داد، البته هنوز دلایل توجیهیشان را نیاورده‌اند.

پاک فطرت یادآوری کرد: مسئولان همچنین قول دادند تا افزایش قیمتی نداشته باشند؛ اما ما شنیدیم متأسفانه سخت‌گیری‌هایی می‌کنند که ایرلاین‌ها بلیت را ارزان نفروشند. آنها حداقل قیمت شان را تبدیل به حداکثر قیمت کرده‌اند.

او تصریح کرد: پیش از این هم وزیر راه و شهرسازی تعهد داده بود که قیمت بلیت هواپیما گران نشود که البته هنوز هم گران نشده است؛ اما گرانی حس می‌شود و ممکن است یک روز، با چراغ سبز دولت، افزایش نرخ اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار