رئیس دستگاه قضا:

راهکار پرداخت مهریه توسط زوج «زندان رفتن» نیست/ خانمی که به عدلیه پناه می‌آورد، حتما باید از او رفع ظلم شود

رئیسی بر لزوم تقویت نظام حکمیت برای مسائل خانواده تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز (چهارشنبه) در بازدید سرزده از مجتمع قضایی خانواده شماره یک استان تهران، پس از بازدید از این مجتمع و دیدار رو در رو با مراجعه کنندگان، کارکنان و قضات، با حضور در جمع کارکنان و قضات این مجتمع نکات مهمی را در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مسائل خانواده مطرح کرد.

حجت الاسلام و المسملین رئیسی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان و قضات مجتمع قضایی خانواده شماره یک استان تهران، با بیان اینکه طبق آیات و روایات، اساس و بنیان خانواده بر مودت، رحمت و عشق‌ورزی بنا شده است، گفت: رابطه زوجیت یک ارتباط حقوقی است، اما اساس و پایه آن را دلدادگی تشکیل می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این نکته که تمام تلاش‌ها باید معطوف به استحکام بنیان خانواده باشد، گفت: عدم گسست خانواده یک اصل اساسی است و تمام تلاش‌های فرهنگی، اجتماعی، قضایی و سیاسی ما باید برای حفظ بنیان خانواده باشد.

لزوم آسیب‌شناسی دقیق مشکلات موجود در بنیان خانواده

وی ضمن تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی دقیق مشکلات موجود در بنیان خانواده که باید توسط دانشگاهیان، حوزویان و مسئولان بخش‌های مختلف کشور انجام شود، تأکید کرد: اگر نظام خانواده به هر شکلی دچار آسیب و تزلزل شود، دادگاه راه حل این آسیب‌ها نیست، بلکه دادگاه آخرین مرحله رفع این آسیب و مشکل است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر لزوم تقویت نظام حکمیت برای مسائل خانواده، آن را راهکاری عنوان کرد که قرآن کریم برای مسائل و دعاوی خانوادگی مطرح کرده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه قرآن کریم راهکار حل مسائل خانواده را حکمیت عنوان کرده است، خطاب به قضات گفت: اهمیت حکمیت در اینجاست که ممکن است شما یک حکم طلاق صادر کنید و یک روز بعد سازش صورت گیرد یا بالعکس یک حکم سازش صادر کنید، اما هرگز این سازش اتفاق نیافتد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: آنچه در موضوع حکمیت اهمیت فراوانی دارد، این است که وابستگان و پیوستگان زوجین که شاهد عقد بودند، برای حکمیت و سازش زوجین در هنگام بروز مشکل نیز وارد میدان شوند و با کدخدامنشی و ریش‌سفیدی موضوع را فیصله دهند.

لزوم احیای نقش قاضی مشاور زن در مجتمع‌های قضایی

رئیس قوه قضاییه، احیای نقش قاضی مشاور زن در مجتمع‌های قضایی را یکی از ضرورت‌های مهم برای حل مشکلات مجتمع‌های خانواده و حرکت به سمت اصل حکمیت در این پرونده‌ها عنوان کرد و افزود: از کار‌های مهمی که در این دوره باید انجام شود، استفاده از ظرفیت بانوان در قضاوت است.

وی سازوکار‌های حل اختلاف، داوری و مشاوره را از مهم‌ترین سازوکار‌های پیش از دادگاه عنوان کرد که باید فعال شوند و در مجموع راهبرد حکمیت در موضوع پرونده‌های خانواده را تقویت کند تا کار به دادگاه‌ها و محاکم نرسد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه مسائل مربوط به خانواده و زن، مسائلی چند ساحتی است که نباید آن را صرفا یک مسئله حقوقی دانست، عنوان کرد: موضوعات مربوط به خانواده و زن، از جمله مباحث چند رشته‌ای هستند و به همین دلیل مطالعات و راهکار‌هایی که درباره آن‌ها ارائه می‌شود باید چند رشته‌ای باشند.

رئیس قوه قضاییه همچنین به مسئله مهریه اشاره کرد و افزود: از مهریه در متون دینی به عنوان صداق یاد شده که صداق به معنای نشانه صداقت طرفین است. برهمین اساس مهریه نباید به سلاحی بین دو طرف برای کشمکش آن‌ها تبدیل شود. گاهی زوج به واسطه مهریه بر زوجه ظلم می‌کند و گاهی این ابزار توسط زوجه علیه زوج استفاده می‌شود.

مهریه حقی بر جانب زوجه است

وی با بیان اینکه مهریه حقی بر جانب زوجه است که حتما باید پرداخت شود، گفت: مهریه برعهده زوج است و اگر زوج توانایی پرداخت آن را نداشته باشد، باید مهریه را تقسیط کرد، اما این موضوع به معنای ساقط شدن دِین از او نیست. از سوی دیگر هم اگر افرادی برای فرار از پرداخت دِین اموال خود را به نام کس دیگری کنند، این خود مجددا یک جرم دیگری است که نباید با آن مماشات کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت وجود سازوکار پشتیبانی و اطلاعاتی برای قاضی گفت: وقتی یک زن برای مهریه یا نفقه خود به عدلیه و دستگاه قضایی پناه می‌آورد، قاضی باید به اطلاعات و حساب‌های طرف مقابل دسترسی داشته باشد تا اگر ظلمی به او روا شده، بتواند از این ظلم جلوگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه مهریه دِینی است که باید پرداخت شود و کسی نگفته این دِین نباید پرداخته شود، تأکید کرد: ما گفته‌ایم اگر احراز شود که زوج توانایی پرداخت مهریه را ندارد، راهکار پرداخت مهریه توسط او «زندان رفتن» نیست.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به جدی گرفتن موضوع «عاطفه مادری» توسط قضات خانواده، گفت: من از مردانی که رحم و مروت ندارند و بعضا برای هفته‌ها و ماه‌ها، مادر را از دیدن فرزندشان محروم می‌کنند، تعجب می‌کنم. مگر می‌شود به عاطفه مادری بی‌توجه بود؟ مادران در این مواقع به عدلیه پناه می‌آورند تا اجازه ندهند نسبت به عاطفه مادری آن‌ها این ظلم فاحش انجام شود. حتما باید جلوی این نوع روحیات که بخواهد حق فرزند را نادیده گرفت، گرفته شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خانمی که به عدلیه پناه می‌آورد، حتما باید از او رفع ظلم شود، گفت: ما باید سازوکاری در دادگستری ایجاد کنیم که اجازه داده نشود ظلم جدایی طولانی‌مدت فرزند از مادر اتفاق بیفتد. ما باید دسترسی قاضی به اسناد و اطلاعات را به نحوی ایجاد کنیم که به دسترسی افراد به حقوق‌شان کمک کند.

نباید اجازه داد که طلاق توافقی به سهولت انجام شود

حجت الاسلام و المسملین رئیسی همچنین با بیان اینکه نباید اجازه داد که طلاق توافقی به سهولت انجام شود، گفت: طلاق توافقی عموما مربوط به ماه‌های اول زندگی است و ما در اینجا باید ارزیابی کنیم که آیا این طلاق درست است یا درست نیست. نقش حکمیت، مشاوره و ریش‌سفیدی در موضوع طلاق‌های توافقی بسیار موثر است.

رئیس قوه قضاییه ضمن انتقاد از آن دسته دفاتر مشاوره‌ای که در مرحله اول مراجعه یکی از زوجین، آن‌ها را سریعا به طلاق توصیه می‌کنند، گفت: دعاوی حوزه خانواده، وکلای خاصی را می‌طلبد. درست است که وکلا از موضوعات حقوقی مطلع هستند، اما این کافی نیست و وکلای مربوط به دعاوی خانواده باید با مسائل این حوزه آشنا باشند. مشاهده می‌شود که برخی دفاتر مشاوره در همان مرحله اول مراجعه خانواده، به جای آن که طرفین را به سازش دعوت کنند آن‌ها را به جدایی توصیه می‌کنند. این کار نه شرعی، نه حقوقی و نه متناسب با سیاست‌های نظام است. هر کس که مشاور روانشناسی بود لزوما نمی‌تواند مشکلات خانواده‌ها را حل کند.

دادگاه را آخرین مرحله رسیدگی به مشکلات خانواده

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دادگاه را آخرین مرحله رسیدگی به مشکلات خانواده دانست و در همین زمینه بر نقش شورا‌های حل اختلاف در بخش خانواده و حوزه مشاورت قبل از دادگاه خانواده، تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از شاخص‌های تلاش در مجتمع‌های قضایی خانواده، وقت گذاشتن قضات بر روی یک پرونده برای صلح و سازش است، گفت: همان طور که شورای حل اختلاف کارآمد آن شورایی است که صلح و سازش بیشتری داشته باشد، مجتمع قضایی کارآمد هم آن مجتمعی است که صلح و سازش بیشتری در آن دیده شود. خانمی که مسئول شعبه شورای حل اختلاف بودند گفتند که ما ۵۰ درصد مسائل خانواده را در شعبه شورای حل اختلاف حل می‌کنیم که این آمار، آمار خیلی خوبی است.

رئیس قوه قضاییه مسئله دادگاه‌های خانواده را یکی از محور‌های مهم تحولی در دوره جدید قوه قضاییه برشمرد و تأکید کرد: امید است با اقدامات در نظر گرفته شده تحول قابل توجهی در حوزه دادگاه‌های خانواده صورت بگیرد. امیدواریم حداکثر ظرف مدت سه ماه، با نگاه به سیاست‌های جدید نظیر تقویت بخش‌های قبل از دادگاه و احیای نقش مشاورین و قضات زن، شرایط متفاوتی برای مجموعه‌های دادگاه‌های خانواده داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عنوان کرد: کاهش احکام مربوط به بازداشت در دادگاه‌های خانواده، کار بسیار خوبی است، چرا که هم دوره کروناست و هم اینکه با صرف بازداشت فرد، پول تهیه نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sajad
۱۴:۴۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
من خودم کارمند قوه قضاییه هستم و ۳۵ سالمه و مجردم هنوز و هر روز و همیشه در محل کارم و پرونده ها خیانت و روابط نامشروع می بینم می ترسم متاهل بشم و دیگه قید ازدواج زدم برای همیشه
Iran (Islamic Republic of)
عرشیا
۱۲:۳۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
مهریه تا چند سال دیگه انشا الله حذف میشه شک نکنید
چون الان پیش قسط ها یک تا دو سکه شده و هر سال تا ۲۴ماه یک سکه خوب در این حالت اگر زن بخواد تنها ده سکه رو بگیره حداقل نه سال زمان میبره
Iran (Islamic Republic of)
وکیلم
۱۲:۲۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
مهریه طبق قانون طوری در حال حاظر قسط بندی میشه که مرد مهریه را به شکل جیره بندی میده و من وکیل هستم و دیدم مثلا هر یک سال یک سکه هم دیدم و ۱۸ماه هم دیدم و دیگر مهریه با نبودنش تفاوتی نداره.قانون جدیدی هم اومده که قبل از قطعی شدن حکم مهریه مرد میتونه اموال را انتقال بده.اما حق طلاق مثل کوه قدرتمنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
مهریه خانم فاطمه زهرا آب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
زن نگیریم بهتر هست
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۰:۰۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اگه پسرا ازدواج نکنن این دخترا مثلا حق و حقوق خودشون رو از کی میخوان بزور بگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
اونوقت اونها هم ازدواج نمیکنند میرن مستقل میشن برا خودشون اونوقت هرجا میخوان میرن استیلشون با بچه دارشدن بهم نمیریزه میرن مجردی زندگی میکنند خوش میگذرونند کنترل تلویزیون دستشونه هرکانالی دوست دارن نگاه میکنند میخورن میخوابند با دوسناشون میرن مسافرت هیچ وظیفه ایی نه درقبال شوهروخانواده شوهر ونه درقبال فرزند دارند ازاد هستند چ مجبور ازبچه کوچولو نگهداری کنند شبها تا صبح لچه توسرشون گریه زاری کنه خلاصه میخوام بگم بدون شوهرهم حوشبختی بعدشم خودت میری یه جایی کارمیکنی درموردحقوقتم لازم نیست به کسی جواب بدی خیلی هم عالی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۰:۰۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
دخترا به جای چشم دوختن به دسترنج دیگران برن سر کار تا حق و حقوق واقعی رو بدست بیارن، دیگه شرایط زندگی عوض شده همه باید کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ایمانب
۱۹:۵۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
به نظر من حق طلاق و حضانت و اشتغال و غیره رو به خانوما بدن تا دیگه بهانه ای نداشته باشن ولی مهریه رو حذف کنن. در مقابل مهریه چند صد سکه ای اون موارد تو این دوره زمونه ارزشی ندارن فقط یه بهانه ای هست برای ایجاد حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
نزدیک یک ساله درخواست مهریه دادم وای خبری نشده این چه وضع رسیدگی هست؟ چقدر باید صبر کنم چقدر عذاااااااب؟
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۰:۴۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مهریه سقف نباید داشته باشه چون اسلام سقف براش نداشته.به حلش قانون بذارم مرد شب عروسیش باید تمام کمال مهریه رو بده.اگه نده زندان.اینجوری کسی جرات نمی کنه عددای مسخره رو قبول کنه
از طرف دیگه دولتی که تو گرونیا نقش داشتن باید از اموالشان بدن به کسایی که قبلاً ازدواج کرده بودن. اگه ندادن بفرستند بیگاری تا پولش دراد
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
می گن سکه شده شانزده میلیون ما نمی تونیم مهر بدیم
خوب شما مهر نده نفقه که باید بدی
وقتی خط فقر ده میلیونه مردان حتی در شرایط صلح و صفا هم توان پرداخت نفقه که وظیفشونه رو ندارن.
بابا به جای اینکه بشینین بررسی کنین ببینین مردی که مهریه نمی ده باید بره زندان یا نه تورم رو کنترل کنین حداقل اون افرادی که سر خونه زندگی خودشون هستن بتونن نفقه بدن
باور کنین اگه مشکلات اقتصادی حل بشه خیلی از طلاق ها انجام نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
با این حرفهایی ک سیاستمدارها میزنند میخوان کم کم مهریه روبردارن ماهم حتما با این تبعیض حتما شوهرمیکنینم هخخخخخ!!!
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اینکه می گن مهریه باید میزانی باشه که یه مرد توان پرداختشو داشته باشه درست ولی واقعا میزان دارایی یک مردو کی می دونه؟! طرف چند ساله داره بازنش زندگی می کنه هنو هیچ کس از اموال و دارایی هاش خبر نداره بعد هم که می خواد مهر بده همه اموالش رو به نام این و اون زده که بگه من ندارم پرداخت کنم
بعد اون وقت چه جوری انتظار داریم که یه پسر جوان که میاد خواستگاری راست و حسینی بیاد دارییش رو بگه که آقا من این مقدار می تونم مهر بدم!
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مهریه به غلط در ایران به عنوان وسیله قهریه جا افتاده. مهریه عندالمطالبه است و چون در ایران زنان معمولا مطالبه نمی کنن اینگونه جا افتاده که گرفتنش معادل درخواست طلاقه. درصورتی که در بسیاری از کشورهای اسلامی دیگه در هنگام جاری شدن صیغه عقد مبلغ مهریه به عروس پرداخت می شه
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۰:۰۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام خدمت خاهر و برادر های عزیز سرزمینم به خداد احد واحد مهریه چیزی نیست که العان در حال انجام هست من 8 سال شیرین با همسرم زندگی کردم نه سوع سابقه دارم نه تایهال دعوای آنچنانی داشتیم درآمدم کم بود اما خوش بودیم خدا لعنت کنه کسانی که به اسم خارج رفتن آتیش به زندگیم انداختن تودادگاه سرگردونم و امثال من خیلی خیلی زیاد هستن مردی رو دیدم زنش رو زده بود اما به خاطر خیانت پسرجوانی رو دیدم که به خاطر این که هزینه عمل زیبایی همسرش رو نداشت و نداده بود داشت مهریه میداد این چه عدلیه این چه عدالتیه خدا در قرآن میگه مرد باید نصبت به زن قوامیت داشته باشه نه برده زن بشه برای مهریه.
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۰:۰۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام.این بالا رفتن سکه خیلی خوبه واقعا دستشون درد نکنه باز من و امثال من که نمی خواییم ازدواج کنیم الان بهونه داریم.خداییش الان ازدواج نکردن ثواب بزرگیه باور کنید.
-
ح
۰۹:۵۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
دو سال دیگه دنیا پر دختر میشه
-
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
خوب بگو خودم طرفداریشان میکنم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
باید نرخ مهریه به تاریخ روز عقد در محضر حساب شود،چون کسی که مثلاسال۹۵عقد کرده طبق نرخ اون موقع هر دو طرف به توافق رسیدن. اگر به نرخ روز محاسبه شود از یک طرف دیگر کسی رغبتی برا ازدواج نخواهد داشت و از طرفی دیگر نرخ بالای به روز سکه باعث میشود، بعضی زوجها وسوسه شوند مهریشون رو به اجرا بگذارند که متاسفانه آمارش در کشور روز به روز بالاتر برود که نمونش سه استان در اولویت رکوردشکنی هستن.
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۰۸:۴۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
با سلام:اینجانب در شرکتی کارگری میکردم چند سال با زحمت پولی جمع کردم و خانمی رو عقد کردم بعدا متوجه شدم با فردی دیگه ارتباط مخفی داره و این ارتباط در دادگاه اثبات شد و زندگی من متلاشی شد و تمام خرجهایی که کردم همه از بین رفت متاسفانه دادگاه هم آنها را با مبلغ ناچیزی بخشیدند متاسفانه خانم مهریه و نفقه اش را به اجرا گذاشت و حسابهایم مسدود شد و درگیر دادگاه شدم و شرکت بخاطر غیبت از شرکت اخراجم کردند و بخاطر اینهمه مشکلات روحی روانی ونداشتن پشتوانه مالی حتی نتوانستم وکیل بگیرم و خانه نشین شدم متاسفانه دادگاه هم از امثال ما هیچ حمایتی نکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اگه اسلام گفته به زن نفقه بدید ایا نگفته زن هم باید برای مردش خانومی کنه وظایفی انجام بده بدون اجازش کاری انجام نده پوشش درست رعایت کنه حقوق دو جنس باید رعایت شود نیاز به بازنگری قانون داریم و مراعات دو طرف و اگه زن اهل زندگی نیست نباید نفقه کامل داد بهش و اگه مرد مشکل داره باید ازش گرفت
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
وقتی قوانین مربوط به مردان و تصحیح میکنید قوانین مربوط به زنان هم باید درست بشه
مردان: مهریه کنسل
زنان: حق طلاق ندارن- حق سفر ندارن- حق نسبت به بچه ندارن... وو کلی موارد دیگه...

این چه عدالتیه؟...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اشکال کار در مهریه نیست در اقتصاد بیمار .متورم کشورماست والا تمام دنیا بشکلی قوانینی برای حمایت از حقوق زنان و خانواده دارند. حالا مهریه نباشه چیز دیگری باشه بازم بهانه جدید برای زیر آبی رفتن ما مردها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
در مجموع تمام وقت دادگاه ها را این مهریه های سنگین می گیرد ومهریه تا کنون نتوانسته به استحکام خانواده کمک کند به قدیم برگردید با مهریه ناچیز زندگی شیرین در جریان بود حالا جرات نداری به همسرت بگی بالای چشمت آبرو است زود مهریه را علم می کند
Netherlands
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اصلا چرا باید بگی بالا چشمت ابرو
دقیقا مشکل همین جاست
Iran (Islamic Republic of)
ساعد
۰۶:۳۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
جوانان به علت مهریه های سنگین ازدواج نمیکنند....
Netherlands
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
جوانان به علت اقتصاد بیمار ازدواج نمی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اره خواهرتو با پشتوانه بک عدد سکه شوهربده برادرمن ببینم زندگیش چقدر دوام میاره بعدشم اگه طلاق گرفت زن برادرهاش ازش نگهداری میکنند تواین گرونی کارم ک نیست باید بره خودکشی کنه؟!!!!
Germany
تنها
۰۲:۲۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اقای رئیسی مهریه چه عدالتی پشتش هست که شما اون رو حق حقوق میشماری، تصرف اموال یک پسر با یک سال زندگی مشترک باید تصرف بشه بقیشم نداشت باید بره زندان ،اینا بدبختیایه که عرف و قانون به سر مردها اورده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۵۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مهریه‌نباید‌‌جنبه‌کیفری‌داشته‌باشد‌به‌جای‌مهریه‌بهترین‌قانون‌این‌هست‌که‌اموالی‌که‌مرد‌بعد‌از‌دواج‌در‌زندگی‌مشترک‌از‌راه‌کار‌کردن‌کسب‌می‌کند‌هر‌دو‌دران‌سهم‌۵۰درصدی‌داشته‌باشند‌وزن‌هر‌زمان‌ددر‌خواست‌اموال‌کند‌ان‌موقع‌قانون‌باید‌حمایت‌کند‌ولا‌غیر‌‌‌‌ودر‌زمان‌ازدواج‌بهترین‌پشتیبان‌زن‌همان‌شیر‌بها‌هستش‌وتمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اره داداش بعد ببین با این حرفی ک زدی دیگه دختری حاضر میشه شوهرکنه مگه یه مرد خیلی خوب که دیگه اونم گیرنمیاد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مهریه در بین بسیاری از اقوام بصورت نقدی ده تا پانزده میلیون پرداخت میشه انهمه مشکلاتم ندارن کدوم عقل سلیمی قبول میکنه که مهریه 200میلیون تا گاها دو سه میلیارد پرداخت بشه اتفاقا مهریه بالا وسوسه ای میشه برای جدایی و تخریب بنیان خانواده این قانون مزخرف باید برداشته بشه و در هیچ محضری سکه و طلا و مبالغ بالا نباید در قباله اجازه ثبت داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
زنده باد مجردی هر جا میخوای میری شب راحت سرتو میزاری رو بالش میخوای نه غرغری نه مهریه نه زندانی ظهرم یه غذا درست میکنی میخوری ایول مجردیییییییییییییییییییی عشق و عاشقی تمام زندگی اینجا با این فشار اقتصادی بیشتر از سه ماه نهایتا شش ماه دوام نداره بعدشم میشه طلاق از اشتباه میگم دوستان تصحیح کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
چرا زنها نباید به مردها مهریه بدهند؟ الان دیگه مرد وزن نداره و زن ها هم سرکار میروند ...چرا باید هر دو طرف ضربه احساسی و شکست روحی بخورند ولی زن پولدار بشه و مرد بدهکار و دلشکسته؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
چرا زن ها نباید حق طلاق داشته باشن؟
چرا حق حضانت فرزند داشته باشن؟
و ده ها حق دیگه که به مردها داده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
دوستان اگر دوست دارین سر و کارتون بیفته زندان برین ازدواج کنید ازدواج یه زمانی مقدس بود الان شده کاسبی خانم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
بعد میگین چرا جوانان ازدواج نمیکنن خدایی ترس داره مالی که تو چند سال سخت بدست آوردی یه شبه دختره برداره بره من تا زنده ام ازدواج نمیکنن تا وقتی این قانون مضخرف مهریه برداشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اقای رئیسی تو رو خدا شما پیگیر ما زنان سرپرست ومستعمربگیر باشید چرا حقوق مستعمربگیران مث بازنشستگان اضافه نشد من ۲جوان بیکار ودختر دم بخت ومستاجر هستم باحقوق زیر ۳تومن چکارکنم بااین گرونی اگرما احتیاج نداشتیم مستعمربگیرنبودیم مگرچقدرمستعمربگیرداریم خواهشارسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
خوب همین کارو کردید که هیچ کسی ازدواج نمیکنه خانوما هم همیشه دنبال بهونه واسه دادگاهو طلاق هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اگه مرد خودش ادم باشه زن سفت میچسبه به زندگیش خودتون خوب نیستید برادرمن ک زن میخوادمهرشواجرابزاره!!!!
Germany
محمد
۲۳:۵۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
این خبر هم به نفع مرداست.
اونجا میگه طلاق توافقی هم نگذارید بشه - زن فقط همین یک راه رو داشت اینم بستن شکر خدا.
میگه کروناست - زندانم نرن -
مهریه هم که ندارن و نمیتونن بدن -
راست راست بچرخن - زن هم الکی مهریوشو بزاره اجرا خوش باشه.
اینم الکی میگه که رفع ظلم بشه - اصلا کسی دلشو خوش نکنه - دادگاه هیچ کاری نمیکنه - فقط زن رو میدووونه تا پاهاش تاول بزنه ول کنه ماجرا رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
یه طوری حرف میزنی انگار در مورد یه گونی برنج حرف میزنی . اصلا مهریه چیه مگه زن کالاست باید مثل خیلی از کشورها تمام اموالی که تو زندگی مشترک بدست آوردند رو نصف کنند و به طرفین بدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
زن ندارم
Iran (Islamic Republic of)
رسانه،جهل مزین،جادوی اخرالزمان
۲۳:۳۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
مهریه مزد چند سال کار ی مرد باشه....هر کس ب اندازه وسعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
ریشه اکثر طلاق اقتصادیه ریشه ندادن مهریه هم اقتصادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
به نظرم ديگه الان بیشتر مردها لایق ازدواج نيستن حالا کل دنیا هم بدن به عنوان مهریه بازهم ارزش ندارن
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۲۲:۵۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
به نظرم زندگی که بر پایه مهریه باشه همون بهتر که نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
برای کسانی متاسفم که میگویند مهریه نباید باشد.
یک گوهر میاری خونت نباید براش هزینه کنی
هر کی مهریه نمیده زن نگیره
مجبورش نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اگه بنا به خرید گوهر باشه که باید بری تو جواهر فروشی نه خواستگاری . اگرم واقعا شخصیتا گوهر باشه که کار به طلاق نمیکشه البته این موضوع دو طرفست . در کل الان که زنان مثل مردا میرند سر کار و فرقی هم دوست ندارند بینشون قائل بشند باید تو این زمینه هم مثل هم باهاشون برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۲۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
یه جوری باید قانون مهریه اصلاح بشه که زن های تیغ زن نتونن پسر مردم رو بیچاره کنن و مردها هم با صرف داشتن حق طلاق نتونن به دختر مردم ظلم کنن.
وقتی هم دو نفر واقعاً به درد هم نمی خورن بتونن از هم جدا بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مردهای تیغ زنم زیاد شدن ک واسه پول با دخترهای پولدار ازدواج میکنند مثل محسن افشانی ک که مادرزنشو زد زنشم کتک زد بعدم به زنش گفت باید ماشین میلیاردیتوبهم بدی تا طلاقت بدم!!!!
Canada
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
مهریه در قران بر حسب وضع اقتصادی مرد است
میتواند یک قران باشد یا
یک کوه طلا
پس دولت باید دخالت کند و اجازه ندهد مهریه سنگین باشد
باید در این مورد به قران رجوع کنید
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
آخه چرا دولت دخالت کنه
اون پسری که می ره خواستگاری خودش حواسش کجا رفته ؟ مگه وسع خودش رو نمی دونه که هر میزان مهریه رو متعهد می شه؟
Canada
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
وقتی شخصی بخاطر مهریه
زندانی میکنید
یعنی یکی به بیکاران اضافه میکنید و
هزینه خورد و خوراک و نگهداری هم بهش اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
باید مهریه دختر ( درصورت باکره بودن) نهایتا 60 سکه تمام باشد و در غیر اینصورت ، مهریه اش نهایتا 20 سکه تمام باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
باشه بهش میگم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اونوقت اگه یک مرد متاهل بخواد یا دخترمجرد رو بگیره اونوقت قانون همین چیزو ک شما عرض کردید برا خانمها مزتیا بیشترازسکه میزاره؟!!!
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
باوش
فقط چون تو گفتیا
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
بعضی خانمها از اسلام فقط مهریه عندالمطالبهاست را فهمیدن .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
راستی تو کشورای اروپایی یا آمریکا هم مهریه هست؟
یا فقط مسلمان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
خدا را شکر مشکلات حل شد- چرا این چیزها به عقل خودمان نرسیده بود؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
متاسفانه زنها هم از این شرایط تورم و گرونی سکه، بیکار ننشستند و‌ با این اوضاع کرونا راهی دادگاها می شوند و هم خودشون و اطرافیانشون رو دچار خطرات بیماری کرونا میکنن و با فریبکاری گریه و زاری نمونش در کنار آقای رعیسی خودشون را بیگناه جلوه میدهند درصورتی که پشت این گریه و زاری طمع و کاسبی هست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سعید
۲۱:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
متاسفانه زنها تو این وضعیت کرونا و گرونی سکه، زندگیشونو به امان خدا ول کردن حتی بعضیهاشون در موقع عقد راهی دادگاها شده اند معلومه که دنبال کاسبی هستن اگر اینطور نبود زندگیشون ذو خراب نمیکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
حاج آقا به خاطر گرانی سکه خیلی زندگی ها دچار مشکل شده،کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
یه قانون بذاری،مهریه طلا نباشد تمام شد رفت، سکه نباشد پول باشه
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
آخه نه که پول هم دارین بدین؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام . ازدواج مقدسه و نباید با مهریه بالا خرابش کرد. با کسی ازدواج کنید که مومن باشه و خیر و برکت خونه تون، نه اینکه همش به فکر پول و مهریه بالا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
کجا پیدا میشه همچین کیسی که میفرمایید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
من مهریه ام کمه ۱۶ ساله که ازدواج کردم شوهرم خوبه خدا حفظش کنه ولی خونوادش خیلی اذیتم کردن که چند ساله دیگه کمتر میرم خونشون ارامش دارم از دستشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
روغن رو دریابید. مهریه پیش کش.
Germany
امیر
۲۰:۴۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
با اوضاعی که دولت ظالم برای بازار و اقتصاد کشور درست کرده با مهریه ی ۱۶ میلیون از کجا بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
چی میگی دنیا بر عکس شده داره به مردها ظلم میشه یا این قیمت سکه امروز یک قیمت ماه دیگه ده برابر قیمت حالا ظلم به کی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اره زنها مردها رو کتک میزنند بدنشونو کبود میکنند برا همین هم بایدمهریه بدن!!!
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مردا از کی تا حالا مظلوم شدن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
خیلی جالب هست که هیچ کس حاضر نیس این سنت قدیمی عرب رو اصلاح کنه تا این همه مشکلات بخاطرش بوجود نیاید. و زندگی ها رو نابود نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
حالا مهریه شد برا عربها ولی چهار زن عقدی و چهل تا صیغه ایی حق مردهاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
دمت گرم چ جواب دندان شکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
از نظر من مهریه حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
ازنظرمن هم صیغه حرامه چندهمسری حرامه و...ولی کو گوش شنوا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
ازنظرمن هم کللا ازدواج درصورت نبود مهریه ودورزون مهریه حرامه!!!
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
نظر شما خوشبختانه اصلا اهمیت نداره
طبق اسلام مهریه حلاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
نظر تو مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
انهایی که تن به ازدواج و مهریه میدن میخواهن خانواده تشکیل بدن و زندگی سالم داشته باشند ، بعد که میفهمن زیر بار چه بدهی بی خود رفتن میگن خودم کردم که لعنت بر خودم باد در حالی که این دام را خانواده جامه و مسعولین براش پن کردن و ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
مهریه در اسلام یعنی موقع ازدواج مرد هدیه ای بر اساس انچه که دارد به زن بدهد اگر اینطور باشد خیلی از طلاقها هم اتفاق نمی افتد من خیلیها را میبینم که همسرانشان طلاق گرفته و قانون ؟؟؟؟؟ خانه ماشین اسباب کار و خلاصه هست و نیست و نتیجه سالها زندگیش را گرفته و به زن داده خیلی از زنها اگر قانون به اینصورت نباشد به فکر طلاق نخواهند افتاد این قانون در عمل عامل متلاشی شدن خانواده ها شده همان چیزی که هدف دشمنان ایران و اسلام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
چراگوجه های صادراتی بازپس ارسالی شده ازعراق، مانند جوجه های امحا شده، نابود کردید!؟!؟
جرانعمت های کشور راپایمال ونابود می کنید، تاکی مردم شاهد مدیریتهای کثیف دولت باشند!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۰:۱۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
ببیندید به قول یکی از بزرگان که گفته بود.

مهریه یک توافقی بسیار خصوصی و شخصی است بین

زن و مرد اصلا تحت هیچ شرایطی دولت حق ورود به

این قضیا یا را ندارد..

و دوم اینکه یک جا اقای رئیسی اشتباه فاحشی کرده

که گفته باید کاری کنیم که قاضی بتواند دسترسی به حساب زوج داشته باشد..

ایا این حرف عقلانی است..

به قاضی چه ارطباطی داره که به حساب مردم سر

کشی کند..

ولی در کل خوب بود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
مهریه باید حذف بشه خیلی از خانمها از مهریه سواستفاده میکنن سریع به اجرا میزارن چون فقط اومدن از پسرهای ببچاره بتیغن و ببرن دیدم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
مهریه برای اینه که مرد مرتکب خطایی نشه. چه چیزی تضمین میکنه که زن مرتکب خطایی نمیشه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
مهریه یک قرارداد دو طرفه است اگه قبول نداری امضا نکنید اگه توان پرداخت نداری کسی را دنبال خودت نکش آدم عاشق برای عقشش سرو جانان میده پول که چرک کف دسته
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۹:۳۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
به نظر من مهریه یه ترس بزرگی هست برای مرد و خانواده مرد که حتی باعث میشه اگر یکی نزدیک به معیاراشم باشه بیخیال بشه و افسردگی بگیره بنده خودم 32 سالمه خونه و ماشین و کار دارم ولی وقتی میریم خواستگاری امان از پدر و مادر دختر خانم که فقط مهریه میخوان نه یه ادم سالم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
دادگستری نه عدلیه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام
آقایان که همسرشان کتک میزنن وفحاشی به خانواده همسرش میکند وحتا رفتم آمد با خانواده اش محروم میکند ومیفرمایند اگر پدرومادرت برای دیدن شما بیایند تامین جانی ندارند باید با این آقا چگونه رفتار کنند بنظرشما بآید چگونه. ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
الان زنه کتک میزنه یا مرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اصلا چرا با این اقا ازدواج کردی
Germany
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
با سکه 15 میلیون تومانی ، زن گرفتن و ازدواج اشتباه محض است .
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
چرا شما آقایون فکر می کنید فقط خودتون هستین که پول خرج می کنین؟ وقتی یه یخچال پتجاه میلیونه ما چه جور باید جهیزیه بخریم؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۹:۱۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
تا وقتی نخوایم قبول کنیم که این قوانین درجهت متلاشی کردن بنیان خانواده است و اصرار بر حق بودن ان داشته باشیم هیچ مشکلی از جامعه حل نخواهد شد.این مهریه و قوانین خانواده ای که ادعای حق بودنش را داریم خیلی وقته از حقیقت فاصله گرفته.هر حقی حقیقت نیست.
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اصل مهریه در اسلام اومده
اسلام مقدارش رو تعیین نکرده و توافقی گذاشته
شما نمی خواد قانون شناس بشی واسه ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
اگر کسانی متوجه بشوند انتخابشان اشتباه بوده باید راه برای جدای شان هموار و آسان باشد یعنی چه طلاق توافقی به راحتی انجام نشود ؟

در خصوص مهریه هم بنده به کرات مشاهده کرده ام مرد برای اذیت و خون به دل دختر کردن حاضر به طلاق نیست و اینجا مهریه است که ترمز قلدری کردن های بعضی مردها را می کشد و در قبال کمتر کردن و یا بخشش مهریه حاضر به طلاق دادن میشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
حتما آخر سر باید یکیشون یک کاریش بشه که از هم جدا بشن؟ یا خونی به زمین ریخته بشه؟ الان که دیه از مهریه کمتره ارزشش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
آفرين
فقط وفقط از اينكه فلان خانوم مهريه رو اجرا گذاشته و نكوهشش كنن و اينكه آقا با اين قيمتها چگونه مهريه بپردازه صحبت ميكنن

ولي وقتي حق طلاق با مرد است تنها ابزار دست يك زن مهريه است كه خيلي به درد ميخوره و گرنه مرد بخواد اذيت كنه زن بيچاره را سالها ميتونه بلاتكليف بذاره و طلاق نده ( در حالي كه مرد ميتونه عدم تمكين بگيره به زندگي عادي ادامه بده )
تجربه من هم همين را ميگه تعداد زناني كه در ازاي بخشيدن مهريه تونستن طلاق بگيرن بسيار بيشتر زناني است كه مهريه ( اكثرا جزئي ) گرفتن و بعد موفق به طلاق شدن
و يا به طور مثال يك خانومي كه دورا دور مي شناختم براي مهريه اش طبق قانون أموال پدر آقا رو توقيف كرد اولا اين پروسه سالها طول ميكشه با عذاب هاي مختلف دوم خانواده آقا به چنان روزي انداختنش كه با روح و جسم داغون ول كرد و بعد سالها طلاقش دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
مهریه دیگر چه رسم مسخره ای است چرا زنها به مردها مهریه نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
مهریه نباشه نصف اموال مرد به زن برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
میخوای خرجیتم بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
آخه به نفر پیدا نميشه بپرسه چطور ميشه یه جوون مجبور میشه مهریه ای رو قبول کنه نمی تونن پرداختش کنند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
میخواست موقع زن گرفتن چشمشو باز کنه
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مجبور نمی شه
مگه چاقو گذشتن رو گلوش که می گید مجبور می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام
من33 سال دارم و با این اوضاع افتضاح پا به میدان ازدواج گذاشتم و می خواهم ازدواج کنم ولی خانواده عروس خانم مطالبه مهریه بالایی دارند و من در توانم نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
به نظرم باید برای این موضوع فکری بشه که سختگیری خانواده ی عروس خانم باعث میشه اصلا خانواده شکل نگیره و جوانان قید ازدواج رو بزنن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۳۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام
نکن برادر من خودتو بیچاره نکن؛ اگر دختری اهل زندگی کردن باشه همون روز اول یه چماق بزرگ با خودش بر نمیداره بیاره خونه شوهر؛ به این هم فکر نکن که میگن کی داده کی گرفته؛ اتفاقا الان همه میدن و همه میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
قبول نکن مگه خرید و فروشه مهریه بالا نپذیر
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۰۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
جوان ها از ترس مهریه وزندان ازدواج نمی کنن مهریه هم که ۱۱۴ سکه کمتر رسم شده خانواده هاقبول نمیکنن .حداقل قانونی بزارید دفاتر ازدواج با برسی وضع مالی مرد مهریه تایین کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
قانونو گذاشتن طرف ده هزارتا سکه هم بزنه صدنت سکه بیشتر به زن تعلق نمیگیره بعدشم دیگه زندونی نداره اگه ثابت کنند ندارند دیگه غصه چی رومیخورین قانون خیلی وقته دور زده شده به ضرر زنها منتها اینها همش فیلم هس چون میخوان کللا برش دارن اینجوری میکنند برا فرزنداوری!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
صد تا سکه الان میشه یک میلیارد و نیم ، کی الان این قدر داره مهریه رو بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
پس چرا زنتونو کتکش میزنید ک بعد مجبوربشید بدید نزنیدمعتادنشید لازم نیست مهریه بدید!!!
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
جوانان به خاطر اینکه شغل درست و حسابی ندارن و مسکن ندارن و در احتیاجات روزمرشون موندن ازدواج نمی کنن. حتی اگه تشریفات عروسی و مهریه هم نباشه باز هم نمی شه ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۸:۰۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
به داد کسانیکه دارن زیر بار دادن مهریه له میشن برسید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
میخواستن زنشونو کتک نزنند چرا عاقل کند کاری و...بعدشم زن کیسه بکس مرد که نیس!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
اگر الان اگه دادگاه ها و پزشکی قانونی بری ، مردهای زیادی هستند که زنهاشون بهشون آسیب زدن، اون زنی که روانی هست و دست روی شوهرش بلند میکنه و با وسیله به شوهرش صدمه ی بدنی وارد میکنه، حقش نیست مهریه بگیره
Germany
محمد
۲۳:۴۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
داش نترس - اونقد قانون طرف مرد هست که صدتا مهریه هم باشه دادگاه هی تکونیش نمیده .
با این قانونای سست فقط بچه میترسونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
ميخواستن معتاد نباشن
دست بزن نداشته باشن
و دروغ و وعده هاي پوچ ندن
تا زندگي به طلاق نرسه
وگرنه زن احترام واقعي و خلق خوش ببينه كه ديوونه نيست طلاق بگيره مهر اجرا بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
ایمردها زن یک انسان ضعیف هس رخدا مردها رانمیشناخت ک قوی هستند این قوانین را برای زنها وضع نمیکرد!!!
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
کسی مجبورتون کرده بود این مقدار سکه رو متعهد بشین؟
Iran (Islamic Republic of)
Aaa
۱۷:۳۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سکه ۲۶میلیونی کی زن میگیره خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
شما لیاقتتون همینه!!!!
آخرین اخبار