استفاده از پساب برای فضای سبز در اصفهان ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استفاده بهینه از روان‌آب‌‎های شهری و پساب برای آبیاری فضای سبز در تمام شهرهای استان اصفهان ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهارداشت: بهره‌گیری از پساب تصفیه شده در استان اصفهان در مصارف عمومی شهری بخصوص آبیاری از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌طلبد که مدیران شهری و مسوولان نهاد‌های مرتبط در این زمینه همکاری و با تعبیه سامانه‌های تصفیه این منبع آبی زمینه بهره‌مندی بیشتر از آن را مهیا کنند.

او افزود: توجه کافی به این موضوع و برنامه‌ریزی در متولیان امور شهر‌ها در استان باید به سمت افزایش طرح‌های مصرف بهینه آب پیش برود و اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های مرتبط تخصیص داده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: همه به شرایط خشکسالی استان اصفهان و کمبود بارش‌ها واقف هستیم و مصرف آب تازه و تصفیه شده باید به حداقل برسد و بستر استفاده از آب خاکستری بیش از گذشته مهیا شود.

شیشه فروش به ضرورت مصرف بهینه آب در تمام بخش‌ها اشاره کرد و گفت: تعدیل در مصرف آب تنها به عهده مصرف‌کنندگان خانگی نیست و از صنعت و مجموعه‌های تولیدی گرفته تا کشاورزی و آبیاری فضای سبز باید در این ارتباط همکاری اثربخش داشته باشند.

او یکی از عمده مشکلات آبی استان اصفهان را افت محسوس آب‌های زیرزمینی برشمرد و اضافه کرد: اجرای کامل طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در استان همچون دیگر نقاط کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در همین ارتباط از ابتدای سال گذشته تا پایان تابستان امسال یک هزار و ۱۱۰ چاه غیر مجاز در این خطه شناسایی شد که اقداماتی مانند پلمب و مسدود کردن آن‌ها انجام گرفت.

شیشه فروش تصریح کرد: در یک سال و نیم اخیر ۶۷۸ دستگاه و ادوات غیر مجاز حفاری چاه در این استان توقیف شد و توقیف این دستگاه‌ها از سوی نهاد‌های ذیربط بویژه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و با هدف جلوگیری از برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی انجام گرفت.

او افزود: این اقدامات در راستای طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در سطح کشور انجام می‌شود و اصفهان نیز بدلیل شرایط خاص خشکسالی و افت محسوس سفره‌های آب زیرزمینی در برخورد با متخلفان و کاهش مصارف غیرقانونی مُصر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با وجود نظارت‌ها و تشکیل پرونده برای قانون‌شکنان باز هم شاهد تخلفات در زمینه آب این استان هستیم خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده سه هزار و ۴۸۲ چاه مجاز در استان

اقدامات مرتبط با تعدیل پروانه بهره برداری انجام شد.

میزان پساب استان اصفهان در طول یک سال بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.