ورود تک درنای امید به مازندران + فیلم

امید، آخرین بازمانده از درنا‌های سفید سیبری برای زمستان‌گذرانی وارد تالاب فریدونکنار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کورس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش محیط زیست مازندران گفت: "امید" تک درنای سیبری دیروز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه برای سیزدهمین سال متوالی برای زمستان‌گذرانی وارد تالاب فریدونکنار شد.

او افزود: اگر چه امید امسال ۲ هفته دیرتر وارد مازندران شد، ولی دیر یا زود شدن ورود و خروج این آخرین بازمانده گله غربی درنای سیبری برای زمستان گذرانی در مازندران همواره به خاطر تغییرات شرایط آب و هوایی در سیبری و ایران وجود داشته است.

بیشتر بخوانید:

ربیعی در باره نگرانی‌های دوستداران محیط زیست نسبت به سرنوشت امید هنگام زمستان گذرانی در مازندران، گفت: تیراندازی امسال در دامگاه فریدونکنار ممنوع است و با توجه به این که درنا هیچگاه طی چند ماه ماندگاری در مازندران از تالاب فریدونکنار خارج نمی‌شود، امنیت آن محفوظ بوده و همه روزه تحت حمایت و حفاظت محیط بانان منطقه قرار دارد.

درنای امید از زیستگاه زادآوری خود در سیبری از مسیر روسیه، قزاقستان و آذربایجان به فریدونکنار مازندران مهاجرت و حدود چهار ماه از سال را با تغذیه در محدوده دامگاه‌های سنتی از باران و سرخرود و فریدونکنار زمستانگذرانی می‌کند.

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با کمک جوامع محلی و بومیان منطقه و با توجه به اهمیت این پرنده به عنوان پرنده‌ای در خطرانقراض با انجام اقدامات مختلفی از این پرنده زیبا و با ارزش حفاظت می‌کند.

درنای امید ۱۳ سال است که بصورت تنها و انفرادی مهاجرت می‌کند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام.چرا درنای امید تنها اومده؟