شهروندان بروجردی تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان و اعمال محدودیت‌های جدید شهروندان بروجردی تنها در صورت ضرروت از منزل خارج شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، احمد شجاعی سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار داشت: مهمترین هدف کادر بهداشتی درمانی در کنار ستاد مبارزه با کرونا کاهش موارد ابتلا و میزان مرگ و میرناشی از کرونا است و این مهم تنها در سایه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و درخانه ماندن محقق می‌شود.

او تاکید کرد: از همه مردم می‌خواهم که در ابتدای امر، بیماری کرونا را باور داشته باشند و با رعایت هرچه دقیق‌ترشیوه نامه‌های بهداشتی از انتشار این و یروس جلوگیری کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: علی رغم همه تبلیغات تلویزیونی پیرامون تاکید بر رعایت موارد بهداشتی و نیز انتشار اخبار تعداد مبتلایان و فوت شدگان عده‌ای توجه نمی‌کنند و همچنان به برگزاری میهمانی و عروسی سرگرم هستند.

شجاعی با اشاره به رعایت موارد بهداشتی در سطح شهرستان اضافه کرد: از افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، ضعف سیستم ایمنی و یا بیمارانی که در حال شیمی درمانی هستند و یا عمل جراحی داشته‌اند باید درخانه بمانند.

او ادامه داد: هم اکنون ۲ مرکز بهداشتی قدس و باهنر بروجرد با فعالیت مراکز ۱۶ ساعته بروجرد انجام تست کرونا را برعهده دارد و با انجام نمونه‌گیری این افراد، بعد از مشخص شدن بیماری می‌توانند به بیمارستان آیت الله بروجردی مراجعه و بستری شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهارداشت: علاوه براین مکان‌ها، محلی برای انجام تست خانم‌های باردار در نظر گرفته‌ایم تا بتوان بیشترین مراقبت را از این افراد داشته باشیم.

شجاعی افزود: متاسفانه آزمایشات ما در حال حاضر در بخش دولتی انجام نمی‌شود، و نمونه گیری‌ها هزینه‌های زیادی برای هر خانوار دارد که اگر رعایت کنند و دچار این بیماری نشوند به سود خودشان است.

او بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که اگر تست فردی مثبت و عاری از علایم کرونا بود حتما در منزل قرنطینه تا مورد بررسی پزشک شبکه قرار گرفته و اگر بیماری رشد داشت و بیمار دچار تب، لرز بالا و تنگی نفس شد این بیمار نیز به بیمارستان منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار