ارتفاعات اشنویه در آذربایجان غربی سفید پوش شدند

بارش اولین برف پاییزی در آذربایجان غربی ارتفاعات اشنویه را سفید پوش کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در پی بارش برف و برودت هوا در شب گذشته، ارتفاعات زردکوه، سیاه کوه، کلاشین، سپی ریز در اشنویه سفید پوش شدند.

بر پایه این گزارش همزمان بارش برف پاییزی در ارتفاعات این شهرستان موجب کاهش محسوس دمای هوای این شهرستان به میزان چهار درجه شده و شهروندان اشنویه‌ای را مجبور به استفاده از وسایل گرمازا و پوشاک زمستانی کرده و  سبب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان منطقه شده است.

مهدی کریمی کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، تظهار کرد: سامانه بارشی از روز سه شنبه وارد استان شده است و از روز یکشنبه هجدهم آبان ماه با خروج این سامانه از استان به طور موقت از شدت بارش‌ها در مناطق  مختلف استان کاسته خواهد شد.

او با بیان اینکه تا دو روز آینده هوای مناطق مختلف استان دو تا چهار درجه سردتر می‌شود افزود: در شبانه روز گذشته ارومیه با ۵ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان و تکاب با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بودند.

کریمی سپس به میزان بارش‌ها نیز اشاره کرد و گفت:  از روز سه شنبه تاکنون ارومیه با ۲۱ میلی متر بارندگی، بیشترین  میزان بارش را نسبت به سایر مناطق استان داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.