آیت الله حسینی بوشهری در سخنان آدینه ای:

سه وظیفه امنیت، اقتصاد و فرهنگ متوجه مسئولان است

امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب به مسئولان کشور توصیه کردند که سه وظیفه کلیدی امنیت، اقتصاد و فرهنگ متوجه آنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله حسینی بوشهری،امام جمعه قم امروز در سخنان آدینه ای که به دلیل  قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی از شبکه استانی قم پخش شد،با بیان این که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۳ آبان ماه امسال فراز‌های مختلفی دارد، گفت: یکی درباره شخصیت پیامبر اسلام (ص) و دلسوزی ایشان برای امت اسلامی و هدایت جامعه اسلامی است و نکته‌ای که اشاره فرمودند:همان طور که در عصر جاهلیت پیغمبر (ص) مورد اذیت و آزار قرار می‌گرفت، در جاهلیت مدرن امروز هم به وسیله کاریکاتور  همان حرکت جاهلیت گذشته را تکرار می‌کنند.

او افزود: اما همگان بدانند که همان طور که آن روز موفق نشدند، نور خدا را خاموش کنند، امروز هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند هر چه تلاش می‌کنند که نام پیامبر (ص) محو بشود اما  نام پیغمبر (ص) هر روز پرآوازه‌تر خواهد شد.

حسینی بوشهری گفت: در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما آغاز کننده نبودیم، بعد از انقلاب آمریکا در این‌جا سفارت داشت، اما موقعی که دانشجویان ما دیدند، دارند، توطئه می‌کنند و سفارت را به یک جاسوسخانه تبدیل کرده‎اند، آن موقع مسئله تسخیر لانه جاسوسی پیش آمد، بنابراین یک عکس‌العملی بود در مقابل عملی که آمریکایی‌ها مرتکب شدند.

خطیب جمعه قم گفت: مسئله دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که رهبر معظم انقلاب به خوبی به آن اشاره کردند و فرمودند: آن چه که ما از این‌ها سراغ داریم، جز کینه، عداوت و دشمنی نیست و  رفت‌وآمد این اشخاص برای ما مهم نیست و بار‌ها امام نیز فرمودند که اگر این‌ها توبه کنند و دست از شرارت بردارند، ممکن است که شرایط به گونه دیگری رقم بخورد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: تفاوت فرعون مصر با فرعون زمان ما که آمریکا باشد، این است که دایره ظلم و ستم فرعون مصر همان جا در مصر بود، اما دایره ظلم و ستم آمریکا مربوط به سراسر جهان است.

او با اشاره به سیاست‌های غلط ابرقدرت‌ها گفت: متاسفانه برخی از کشور‌های مرتجع منطقه به خاطر این‌که دل اربابشان را به دست بیاورند، ذلیلانه و حقیرانه دست دوستی به سوی رژیم صهیونیستی دراز می‌کنند.

خطیب جمعه قم با اشاره به مسئله جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: این تذکر رهبر معظم انقلاب، تذکر بسیار مهمی بودکه ارمنستان باید سرزمین‌هایی را که از جمهوری آذربایجان اشغال کرده است، آن جا را خالی کند، زندگی مسالمت آمیزی به عنوان همسایگان ما کنار ما داشته باشند و در آن منطقه‌ای که ارامنه حضور دارند، حقوق ارامنه هم باید حفظ شود؛ بنابراین، این پیشنهاد و راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای خاموش شدن این جنگ است.

ضرورت توجه مسئولان به امنیت، اقتصاد و فرهنگ

آیت الله حسینی بوشهری گفت:رهبر معظم انقلاب به مسئولان کشور توصیه کردند که سه وظیفه کلیدی،امنیت، اقتصاد و فرهنگ متوجه مسئولان است.

او  افزود:در مورد امنیت خارجی باید امکانات پیشرفته‌ای داشته باشیم که بازدارنده دشمن باشد و در امنیت داخلی نیز جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.

خطیب جمعه قم ادامه داد: در مسئله اقتصاد رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما کمبود نداریم، چرا ما باید شاهد گرانی گوشت و برخی از کالا‌های دیگر باشیم.

او اضافه کرد: به مردم عزیز هم عرض می‌کنم که هرجا دیدید که کسانی در این شرایط تحریم به مردم ما خیانت می‌کنند و روزبه روز قیمت کالا و اجناس را بالا می‌برند، این‌ها وظیفه شماست که جلوگیری کنید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار