حمایت بهزیستی استان کرمانشاه از ۶۳۲۹ زن سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به حمایت بهزیستی استان از تعداد ۶ هزار و ۳۲۹ زن سرپرست خانوار، گفت : این مددجویان به دلیل داشتن همسر متوفی، مطلقه بودن، مفقودالاثر بودن، از کارافتادگی و اعتیاد همسر تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : تعدادی از دختران مجرد، زنان خودسرپرست و خانوار‌های دارای کودکان سه قلو و به بالا به دلیل مشکلات متعدد از خدمات دفتر توانمندسازی زنان و خانواده معاونت اجتماعی بهزیستی استان بهره‌مند هستند.

او از وجود ۵۲ گروه همیار زنان سرپرست خانوار با نظارت بهزیستی در راستای کمک به اشتغال و بازتوانی زنان خبر داد.

این مسئول به اجرای طرح تاک به منظور اشتغال زایی زنان روستایی توسط بهزیستی اشاره داشت و افزود: هم اکنون این طرح تا با تشکیل ۳۱۰ گروه در استان در حال اجراست.

 محمدی با بیان اینکه بهزیستی در تلاش است برای حمایت از زنان سرپرست خانوار آن‌ها را از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند سازد، افزود: در این راستا هم اکنون ۲ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بیمه روستایی و شهری هستند.

او ادامه داد: ۱۱۰۰ نفر از دانش آموزان و ۲۹۰ نفر از دانشجویان فرزندان زنان سرپرست خانوار زیر چتر حمایتی بهزیستی استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از پرداخت وام اشتغال زایی به ۱۰۵ زن سرپرست خانوار و پرداخت سرمایه کار بلاعوض به ۱۷ نفر طی ۶ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: علاوه بر این خدمات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمک هزینه معیشت، درمان و خرید لوازم ضروری زندگی را نیز دریافت کرده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.